اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گیاهان دارویی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان فرآوری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان گیاهان دارویی موجود در مراتع را فراوری خواهیم کرد تا از خام فروشی آن جلوگیری شود.

گیاهان دارویی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان  فرآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، محمدعلی کاظمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید اداره منابع طبیعی شهرستان دهاقان اظهار داشت: حفاظت منابع طبیعی خوشبخانه با همکاری بسیار خوبی انجام می‌شود و مردم عزیز در این عرصه همیشه پیش‌قدم بوده‌اند.

وی افزود: منابع طبیعی منابعی است که خدادادی و بدون دخالت انسان ایجاد شده و همگی در برابر حفاظت و جلوگیری از خسارت به این منابع جدی باشیم.

کاظمی با بیان این‌که در خصوص حفظ منابع طبیعی بر اساس دو محور عمل می‌کنیم، گفت: محور اول حفاظت فیزیکی  است که توسط یگان حفاظت و مردم انجام می‌شود و محور دوم رفع تداخلات پلاکی است که در این شهرستان این امر انجام شده و درخواست داریم که اگر موردی از تداخلات پلاکی وجود دارد کارگروه مربوطه تشکیل و نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت:با همکاری شرکت‌های دانش بنیان گیاهان دارویی موجود در مراتع را فراوری خواهیم کرد تا از خام فروشی آن جلوگیری شود.

وی افزود: چند قطبی شدن مراتع سبب جلوگیری از فشار بیش از حد دام به گونه‌های گیاهی می‌شود و افرادی که پروانه دارند می‌توانند در عرصه گیاهان دارویی نیز کار کنند.

کاظمی با بیان این‌که اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: احیای زاینده رود توسط رودخانه شور دهاقان  بیان‌گر این بود که اجرای طرح آبخیزداری در  سرچشمه‌های این رودخانه موفق بوده است و نه تنها باعث جلوگیری از ورود آب به پایین دست نمی‌شود بلکه سبب کنترل سیلاب و  جلوگیری از خسارات در بارندگی‌ها می‌شود.

دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد همت جدی دارد

علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به  نظام جدید پرداخت یارانه‌ها و اصلاح شیوه پرداخت یارانه در دولت جدید، گفت: اصلاح  نظام پرداخت یارانه‌ها، وظیفه دولت قبل بوده است که به هر دلیلی انجام نشده بود.

وی افزود: ارز ترجیحی ابتدا به تمامی کالاها تخصص داده می‌شد که پس از پیگیری و ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع   محدودیتی ایجاد شد که این ارز به بعضی از کالاهای اساسی تخصیص پیدا کند.

جمشیدیان گفت:دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد همت جدی دارد و در این موضوع حاضر است از آبروی خود نیز بگذرد.

فرماندار شهرستان دهاقان خطاب به مدیران شهرستان گفت: وظیفه هر کدام از شما این است که هر چه توان دارید برای خدمت به مردم تلاش کنید و  قطعا  اگر با مردم صداقت داشته باشیم مردم نیز با ما همراه خواهند شد و کمک‌مان خواهند کرد.

وی افزود: هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد و همچنین بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بی پشتوانه حقوق کارکنان پرداخت و بدهی‌ها نیز در حال تسویه است.

جمشیدیان  بیان کرد: مسؤولیت  قبول کردن بسیار سخت است و افرادی که زیر بار مسؤولیت می‌روند  مورد سوال قرار می‌گیرند پس باید هدف آن‌ها خدمت صادقانه به مردم باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول