اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رزمایش حضرت روح‌الله در اصفهان آغاز شد/ از تهیه جهیزیه تا بازسازی و جبران خسارت منازل آسیب‌دیده

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به آغاز رزمایش حضرت روح‌الله گفت: در این رزمایش، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام خواهند شد که اولویت اول آن‌ها اعزام به منطقه سی‌سخت و جبران خرابی‌ها، ساخت منازل نیازمندان و آسیب دیدگان در زلزله قبلی است.

رزمایش حضرت روح‌الله در اصفهان آغاز شد/ از تهیه جهیزیه تا بازسازی و جبران خسارت منازل آسیب‌دیده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا عصر دیروز در رزمایش امیدآفرینی و خدمت‌رسانی حضرت روح‌الله، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و دهه کرامت، با عنایت به مقام والای حضرت فاطمه معصومه اظهار داشت: در مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س)، امام جواد(ع) می‌فرمایند: هرکس زیارت ایشان را مشرف شود، بهشت بر او وارد می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در ادامه با اشاره به کرامات حضرت معصومه(س) بیان داشت: از اولین کرامات و ویژگی‌های برجسته حضرت معصومه، ولایت‌مداری ایشان و عشق به ولایت است. ایشان برای بودن در کنار ولایت، از مدینه به سمت خراسان و مشهد رضوی و طوس حرکت کرد و در راه، به واسطه بیماری فوت کردند و در شهرستان و شهر قم و منطقه ری سابق به خاک سپرده شدند.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی ایشان، معنویت و عبادت ایشان بود، ادامه داد: دختران، مادران و خواهران این مرز و بوم ثابت کردند که در بحث معنویت، حجاب، حیا، عفت، پاکدامنی و حرکت در مسیر ائمه معصومین و بالاخص فاطمه زهرا(س)، پا در جای پای ائمه معصومین گذاشتند و این شهدای گرانقدر و تربیت این شهدا و رزمندگان، نشان‌دهنده عظمت فداکاری و همت و تلاش مادران در تربیت شهدا بوده است.

فدا افزود: سومین ویژگی حضرت فاطمه معصومه(س)، جود و سخا و بخشش و کرامت ایشان بود. ما در بین ائمه، امام حسن(ع) را داریم به عنوان کریم اهل بیت و بین زنانی که در اهل بیت منزلت و جایگاهی دارند حضرت فاطمه معصومه، کریمه اهل بیت هستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: ویژگی و مأموریت اصلی سپاه، نگهبانی و حفظ دستاوردهای انقلاب می‌باشد و به همین خاطر در مقاطع مختلف، سپاه ایفای نقش می‌کند و در دفاع از انقلاب، به واسطه انعطاف پذیری و تغییرات سریع سازمانی در شرایط مختلف، می‌تواند خود را وفق دهد. 

وی به مأموریت‌های مختلف سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: یک روز در اول انقلاب در برقراری امنیت عمومی  و نگهبانی از آن در کمک به سایر دستگاه‌ها و یک روز هم در مبارزه با تجزیه‌طلبی و گروهک‌های مسلح وارد عمل می‌شود. یک روز هم می‌آید در مقابله با صدام، با ظرفیت و نیروی پایان‌ناپذیر بسیج، خیل مردم و مشتاقان دفاع از انقلاب و نظام در مأموریت سخت وارد می‌شود.

فدا ادامه داد: یک روز هم در مقابل نفوذی‌ها و فتنه‌گران داخلی قد علم می‌کند و همانطور که طی سال‌های گذشته و شرایط مختلف، سپاه به برکت و استفاده از ظرفیت و توانمندی بسیج و جهد و آموزش و به کارگیری و سازماندهی مردم توانسته است در مقابل فتنه‌های مختلف، تهدیدها و ماموریت‌های مختلف دشمن ایستادگی کند، امیدورایم در آینده هم با کمک و پشتیبانی همه دستگاه‌ها، بتواند این ماموریت های مختلف را انجام دهد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفان با بیان اینکه سپاه مردمی و برگرفته از متن مردم است، اضافه کرد: به همین خاطر هم در صحنه و شرایط مختلف، سر از پا نشناخته و در اجرای اوامر و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی محترم کل قوا در کمک به رفع مشکلات مردم نقش ویژه‌ای داشته است. 

وی با اشاره به موضوع کرونا و عملکرد سپاه در این مقطع ۱۶ ماهه گفت: از ابتدای کرونا تا الان، اقدامات موثری صورت گرفته است. ما نزدیک به یک میلیون بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا تقسیم کرده ایم. در امر ضد عفونی کردن، تهیه مواد ضد عفونی و تهیه امکانات برای مردم نیازمند اقدامات مؤثری انجام دادیم و نزدیک به ۶۰۰ کارگاه دوخت و تهیه ماسک را در سطح استان، راه‌اندازی و نزدیک به ۴۰ میلیون ماسک تولید کرده‌ایم و در اختیار مردم قرار داده‌ایم.

فدا بیان کرد: در امر توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر، تهیه تبلت و بسته‌های کمک آموزشی، همراه و همگام با آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف، نزدیک به ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر تهیه و تقدیم مردم نیازمند کردیم. در کمک به کادر درمان، گروه‌های جهادی، طلاب بسیجی و خواهران و برادران با علم به واگیری و بیماری کرونا و شرایط سخت، داوطلبانه وارد میدان شدند و در کمک به کادر درمان، کارهای شایانی داشته‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان به یکی از افتخارات استان در مورد کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات ما این است که تنها استانی هستیم که اجازه ندادیم که هیچ یک از فوتی‌های کرونا بدون اجرای ضوابط شرعی و بهداشتی دفن شوند. افتخارات استان این است که از روز اول، طلاب و بچه‌های بسیجی در مراکز مختلف حضور یافتند و نسبت به اجرای ضوابط و مقررات شرعی و دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کردند.

وی با اشاره به ظرفیت بسیج سازندگی گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که از سال ۷۹ تا الان در سپاه راه اندازی شده و در راستای تدابیر دستورات مقام معظم رهبری بوده است، سازمان بسیج سازندگی است که این سازمان در امر کمک به دستگاه های دولتی، پر کردن اوقات فراغت جوانان، ایجاد اشتغال و کار آفرینی، محرومیت زدایی و کمک به پروژه های عمرانی نقش آفرینی می کند.

فدا با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی افزود: تا قبل از تنظیم موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه اخیری که با کمیته امداد داشتیم، نزدیک به ۱۲۹ منزل را به طور کامل در مناطق مختلف کشور احداث و ۵۲۷ منزل را در سراسر کشور مرمت و بازسازی کردیم. ۵۳۷ پروژه را امر محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی و در کمک به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه در مناطق مختلف استان انجام دادیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از تهیه ۱۵۰۰ جهزیه رایگان توسط مجموعه سپاه، بسیج سازندگی، معاونت اجتماعی و دستگاه‌های مختلف استان از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: تمام این جهیزیه‌ها کالای ایرانی است که با قیمت ارزان در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته و امروز هم ۱۶۵ سری جهیزیه شامل ۲۲ قلم کالا در رزمایشی که با عنوان رزمایش روح الله لقب گرفته از فردا عملیات و اجرای اقدامات اولیه شروع خواهد شد و اقلام در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی به ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد اشاره و در تشریح اقدامات دیگر این نهاد بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه و قرارداد تحویل هزار و ۱۵۰ منزل مددجویان با کمیته امداد منعقد شده و در حال اجرا است و انعقاد قرارداد هزار و ۵۱ مدرسه جهت بازسازی با اداره کل نوسازی و بازسازی مدارس آموزش و پرورش استان در دست اقدام است.

فدا به کمبود اب و برق در سطح استان اشاره و اضافه کرد: به واسطه شرایط مختلفی که در استان و کشور به واسطه کم ابی و کمبود برق وجود دارد، هفته گذشته کار احداث و راه‌اندازی ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در سطح استان با اداره شرکت توزیع برق استان، انجام شد که هم از لحاظ پدافند غیرعامل و هم از لحاظ ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های ضعیف و مستضعف در مناطق مختلف استان و هم در کاهش مهاجرت و جلوگیری از تخریب و تخلیه روستاها و هم در راستای جلوگیری از پیشروی کویر، این نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق مختلف استان، دایر و احداث خواهد شد و مورد تأیید و توجه شرکت برق استان است و نیروگاه‌هایی است که در هنگام قطع برق و افزایش فشار بر شبکه برق کشور، می‌تواند جوابگوی رفع نیازمندی بخش‌های مختلف استان باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از شروع رزمایش امیدآفرینی و خدمت‌رسانی حضرت روح‌الله در روز شنبه خبر داد و در اعلام جزئیات این رزمایش، اظهار داشت: در راستای این رزمایش، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام خواهند شد. اولویت اول آن‌ها اعزام به منطقه سی‌سخت و جبران خرابی‌ها، ساخت منازل نیازمندان و آسیب‌دیدگان در زلزله سی‌سخت استان کهکیلویه و بویر احمد خواهد بود.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زادیی در مناطق مختلف استان، افتتاح کارگاه تولید و اشتغال محلی، روستایی و شهری در مناطق مختلف استان، افتتاحیه نیروگاه‌های خورشیدی در سراسر استان و همچنین در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی، حضور گروه‌های جهادی در مناطق مختلف استان جهت مبارزه با بیماری سالک در این رزمایش انجام می‌شود.

فدا ادامه داد: امروز هم تقریبا ۲ هزار بسته معیشتی آماده شده است که با حفظ کرامت، شأن و آبرو و مقام و منزلت خانواده‌های نیازمند توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه کرونا تمام نشده است و به واسطه رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم عزیز، پیک چهارم گسترش بیماری تمام شده، امیدواریم که دیگر شاهد افزایش بیماری و تلفات نباشیم. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: تکیه کلام همه شهدا و رزمندگان و ایثاگران و همه کسانی که امروز ما به حال آن ها غبطه می خوریم این بود که نظام و انقلاب را تنها نگذارید، پشتیبان ولایت فقیه باشید و در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته باشید. اگر ما خرمشهر را فتح کردیم، اگر ۷ هزار شهید در عملیات فتح خرمشهر دادیم و مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرهای دیگری در راه است، لازمه‌اش این است که ما هم عمل کنیم. حادثه عاشورا و کربلا هم  پیرو می خواهد وهم عمل‌کننده و سرباز واقعی.

وی با اشاره به تلاش‌های حاج قاسم و سایر شهدای مدافع حرم در سربلندی ایران در مقابل دشمنان و خنثی‌سازی توطئه آمریکا و تأمین امنیت ایران و به طور کلی منطقه با نابودی داعش خاطر نشان کرد:حاج قاسم اعلام کرد که جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم شکست بخورد، اثری از حرم‌های دیگر باقی نخواهد ماند. پس جا دارد با حضور و مشارکت خودمان در انتخابات، دعوت و توصیه به حق و دعوت دوستان و اقوام و آشنایان و حضور در فضای مجازی برای دعوت مردم، همه را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت کنیم.

فدا با اشاره به اهمیت رأی دادن و حضور در پای صندوق‌های رأی، افزود: اگر من و شما پای صندوق‌های رأی نرویم، کسان دیگری با انتخاب خودشان، سرنوشت من و شما را تعیین خواهند کرد. گرانی، بیکاری، فشار روی دوش مردم متوسط به پایین وجود دارد. ما هم منکر این مشکلات نیستیم. اما لازمه حل این مشکلات حضور در پای صندوق‌های رأی، تغییر، تحول و برگرداندن نظام به ریل اصلی خودش و به آن اصول و ارزش‌هایی است خط و راه و فکر امام و مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مشکلات امروز ما ناشی از عمل نکردن به دستورات اسلامی و قرآنی و دستورات مقام معظم رهبری است. مشکلات امروز ما ناشی از بی‌توجهی به ظرفیت‌های درونی و نخبگان و دانشمندان داخلی و ناشی از بی‌توجهی به توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: شاخص‌های کاندیدای مطلوب و اصلح را قرآن، سیره معصومین، سخنان حضرت امام، قانون انتخابات و سخنان اخیر مقام معظم رهبری مشخص کردند. به کسی رأی دهید که با کفایت، با ایمان، ضد فساد و دنبال عزت و کرامت و سربلندی مردم ایران اسلامی، معتقد به استفاده از ظرفیت‌های درونی و جوانان باشد و مسائل و مشکلات مردم را بداند و برای آن برنامه داشته باشد. 

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول