اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح اولین مرکز اشتغال محلی کرامت در اصفهان و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: با افتتاح کارگاه اشتغال محلی کرامت برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده که ۵۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر به‌ طور غیر مستقیم مشغول شده‌اند و برای آن‌ها مواد اولیه و بازار را آماده کردیم.

افتتاح اولین مرکز اشتغال محلی کرامت در اصفهان و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ناصر چاووشی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز اشتغال محلی اختصاصی بسیج اظهار داشت: منطقه زینبیه منطقه حاشیه‌نشین شمال اصفهان است و از ۸۰۰ هزار نفر حاشیه نشین، اصفهان حدود ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) ادامه داد: نهادهای مختلف تلاش‌ زیادی برای حل مشکلات افراد این منطقه از جمله خرید بسته‌های معیشتی، بازسازی مسکن‌ها، خرید جهیزیه، خرید تبلت برای دانش‌آموزان کرده‌اند اما هر چه جلو می‌رویم نشانه‌ای مبنی بر کاهش فقر نمی‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: باید اساسی فکر کنیم و متناسب با واقعیات فکر کنیم و یکی از اقدامات نگاه به کسب و کار است که ۲ نگاه می‌توانیم به آن داشته باشیم؛ یکی در انتظار دولت باشیم و یکی‌ اینکه به دنبال اشتغال خرد و خانگی باشیم.

چاووشی گفت: شعار سال مانع‌زدایی است و یکی از موانع اشتغال، مانع‌های ذهنی است و در دهن‌مان این است که کار یعنی استخدام با سرمایه زیاد اما کم‌تر به ذهن‌مان رسیده در یک حسینیه کار کنیم.

مسؤول اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) بیان داشت: نقدی که وجود دارد موازی‌کاری‌هایی است که داریم و باعث عدم اثربخشی می‌شود؛ زیرساختی‌ را به نام سامانه مهر کریمانه ایجاد کردیم و نیازمندان در آن شناسایی شده‌اند.

وی افزود: مدل کار ما در این مکان کسب‌ و‌ کار کوچک و خانگی است و حتی در آمریکا نیز ۲۰ درصد و در چین ۳۱ درصد شغل‌ها،کسب‌کار خانگی است و حتی در فرهنگ ما نیز این مورد از قبل وجود داشته و موضوعی نیست که با آن غریب باشیم اما نگاه‌ها نسبت به اشتغال عوض شده است.

چاووشی توضیح داد: این کارگاه برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده که ۵۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر به‌ طور غیر مستقیم مشغول شده‌اند و برای آن‌ها مواد اولیه و بازار را آماده کردیم.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه داد: نگاه ما این است که رفع نیاز با مطالبه و مراجعه نباشد و قصد داریم با دست‌رنج‌خودشان درآمد کسب کنند.

وی درباره ویژگی‌های این کارگاه توضیح داد: ویژگی اول سفارش‌محور و بازار محوری است و بر اساس نیاز بازار خط تولید شکل می‌گیرد، مورد بعدی مدیریت مردمی است؛ سوم اینکه با مشارکت خیرین آماده شده و ویژگی آخر اینکه هزینه‌های این مراکز بسیار کم است و نیاز به اجاره و دیگر موارد نیست.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول