اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رعایت ۷۰ تا ۸۰ درصدی پروتکل‌ها توسط اصفهانی‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان علی‌رغم مشاهده شلوغی‌ها برآوردها رعایت ۷۰ تا ۸۰ درصدی پروتکل‌ها توسط مردم است، گفت: امید دارم با مراقبت‌هایی که در طی روزهای آینده که روزهای تعطیلات، درکنار هم قرار گرفتن و بعضاً سفر باشد موج سنگینی از بیماری را پشت سربگذاریم.

رعایت ۷۰ تا ۸۰ درصدی پروتکل‌ها توسط اصفهانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهروز کلیدری پیش از ظهر امروز با حضور شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از همه عزیزانی که در طول یک سال گذشته چه در صحنه مستقیم مقابله با بیماری در مراکز بهداشتی و درمانی و همه کسانی که به اشکال مختلف ورود پیدا کردند از بسیج و سپاه در شرایطی که وضعیت پیچیده می‌شد و کمک می‌کردند تا بتوانیم این بار سنگین را در استان به خوبی حمل کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیش از ۷۵ هزار نفر را در طی یک سال گذشته در بیمارستان‌ها بستری کردیم، همه ۵۸ بیمارستان استان درگیر بیماری کرونا شدند، بیمارستان‌هایی از جمله الزهرا، شریعتی، امین و عیسی بن مریم به فراخور خودشان باتوجه به شرایط پیچیده‌ای که ابتدای سال و بعد در شهریور، مهر، آبان و آذر داشتیم بار سنگین‌تری را حمل کردند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان عیسی بن مریم نزدیک به یک سال بار مقابله با این بیماری را به دوش کشید، اذعان کرد: هزاران نفر از کادر درمان به این بیماری مبتلا شدند، اما علیرغم همه این مشکلات کماکان در صف مقدم باقی ماندند.

کلیدری اضافه کرد: من شاهد همکاری بودم در یکی از همین بیمارستان‌ها که علیرغم اینکه شیفت کاریش پایان یافته بود اما به علت اینکه فشار کاری بالایی در آن شیفت در بخششان بود چند ساعتی را اضافه‌تر در بیمارستان باقی مانده بود و در همین فاصله کودک خردسالش تصادف کرده و جان خود را از دست داده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین ادامه داد: شاهد همکاری بودیم که پدرش به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شد و از پدرش مراقبت کرد اما پدرش را از دست داد، اما حتی یک ساعت از ساعات کاری خود را کم نکرد و در برنامه‌های کاری خود هیچ تجدید نظری نکرد و به فعالیت خود در حوزه درمان ادامه داد.

وی همچنین بیان کرد: شاهد همکارانی بودیم که مضطرب بودند در بیمارستان‌ها اما نه برای سلامتی خودشان بلکه برای سلامتی همشهریان و هم وطنان خودشان و همین طور خانواده‌های خود، خیلی از همکاران ما اذعان می‌کردند که در بیمارستان بمانیم و به منزل نرویم که پدر و مادر پیر ما در معرض بیماری قرار نگیرند اما ما در صف مقدم کماکان ایستادیم و خدمت می‌کنیم.

کلیدری تأکید کرد: این تلاش‌ها با هیچ چیزی جبران‌پذیر نیست، همان طور که شاهد بودید ۱۳ نفر از کادر درمان در استان اصفهان جان خود را از دست دادند فرقی هم نمی‌کرد از یک خدمه که درگیر شد تا پزشکان ما جان خود را با خدای خود معامله کرده و در عرصه مقابله با این بیماری سخت خدمت‌رسانی کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمک خیران و مجموعه‌ای همانند فولاد مبارکه گفت: در طول این یک سال این‌ها ما را تنها نگذاشتند، در شرایطی که اصلی‌ترین درمان بیماران اکسیژن بود و خیلی از استان‌های کشور با کمبود اکسیژن مواجه بودند فولاد مبارکه نه تنها ما را حمایت کرد بلکه استان‌های دیگری را هم که در این زمینه دست نیاز دراز کرده بودند مورد حمایت قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط نسبتاً باثباتی قرار داریم اما نگرانی هم وجود دارد، مطرح کرد: در حال حاضر نزدیک ۵۰۰ نفر بیمار در بیمارستان‌ها در سطح استان بستری داریم که ۲۵ درصد اعدادی است که در اوج مهر و آبان در مراکز مختلف بستری داشتیم، یک شیب کند و صعودی را از ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها طی می‌کنیم، اگر همین وضعیت مراقبت شود امیدوار هستیم بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

کلیدری خاطرنشان کرد: تجربه‌ای که از استان مجاورمان یعنی خوزستان هر روز رصد می‌کنیم تجربه و شرایط بسیار سختی است، شاید اصلی‌ترین عاملی که به این تجربه سخت دامن زده است عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان بوده است که شاید به حدود ۱۰ درصد رسیده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان علیرغم مشاهده شلوغی‌ها برآوردها رعایت ۷۰ تا ۸۰ درصدی پروتکل‌ها توسط مردم است، تصریح کرد: امید دارم با مراقبت‌هایی که در طی روزهای آینده که روزهای تعطیلات، در کنار هم قرار گرفتن و بعضاً سفر باشد موج سنگینی از بیماری را پشت سربگذاریم.

وی ابراز کرد: اگر بتوانیم ۲ تا ۳ ماه دیگر درحوزه مراقبت از بیماری کرونا دوام بیاوریم، واکسیناسیون عمومی که در کشور شکل بگیرد قطعاً چرخه‌های انتقال بیماری بسیار کمتر و محدودتر خواهد شد، امید دارم این اتفاق با همدلی و همکاری که همیشه در استان رایج بوده و در روزهای آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد، اتفاق بیفتد.

کلیدری در پایان تأکید کرد: قطعاً کادر درمان علیرغم سختی‌های متحمل شده در طول یک سال گذشته کماکان آماده خدمت‌رسانی هستند تا بتوانند در سخت‌ترین شرایط دردی را از مردم برطرف کنند.

کار کادر درمان عملی ایثارگرانه بود

قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این جلسه شورا ضمن قدردانی از کادر درمان گفت: هر آن‌چه که در مقابله با کرونا توسط شهرداری صورت گرفته را به عنوان یک وظیفه به حساب می‌آورم و از اینکه شهرداری اصفهان توانست در این وضعیت کرونایی کنار کادر درمان مسیری را طی کند که مردم بتوانند به شرایط مساعدتری دسترسی پیدا کنند، خرسند هستم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه صحنه نبردی بین انسان‌ها و میکروب کرونا درگرفت، ادامه داد: در این صحنه شاید هیچ کس به میزان کسانی که به نوعی به درمان مربوط هستند در خدمت‌رسانی و حمایت از مردم نقش نداشتند، نقش غیرقابل وصفی که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که شهرداری انجام داد و شاید حمایت‌های کوچکی که صورت گرفت در مقایسه با کار کادر درمان قابل بیان نیست، به دنبال گرامی داشتن این کادر بودیم، گرامی داشتن و تکریم کادر درمان وظیفه همگانی به ویژه متولیان شهری بود که از نزدیک شاهد همه تلاش‌های آن‌ها بودند.

نوروزی همچنین بیان کرد: کار کادر درمان عملی ایثارگرانه بود، یعنی طرف از همه چیز خود گذشته تا دیگری را در امان بدارد؛ وقتی به بیمارستان‌ها می‌رفتیم و گزارش‌ها را می‌دیدیم واقعاً ملاحظه می‌کردیم که کادر درمان از پزشکان و پرستاران همچون رزمندگانی که زمانی بر روی مین می‌رفتند تا راه حرکت را برای دیگران بگشایند عمل می‌کردند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در یک برهه تاریخ سر پیچ تاریخ شما درست پیچیدید و استقامت کردید، ایثار شما در لوح زرین کارهای ارزشمند تاریخ بشری ثبت خواهد شد، اقدام شما هماهنگ با اقدامات جهانی بود؛ شما به خوبی وارد این میدان شده و ایثار کردید و بعضی از همکارانتان را هم در این راه از دست دادید، به همه شما که اینگونه استوار مقاومت کردید و تا ریشه‌کنی این ویروس یا مهار آن خواهید ایستاد خداقوت می‌گویم.

مردم بیش از پیش رعایت کنند

حسین سیستانی فرماندار اصفهان نیز در ادامه جلسه عنوان کرد: ارزش کار و اهمیت کار کادر درمان و عزیزانی که درگیر با این ویروس بودند و هستند کار بسیار بزرگی است که ارزش معنوی آن فراتر از ارزش‌های مادی است و هیچ‌کدام از ما نخواهیم توانست این خدمت بزرگ و اقدامات ایثارگرانه را پاسخ دهیم، بنابر این به حکم وظیفه، شراط و بضاعت موجود اقدامی صورت گرفت که در مقابل عظمت اقدام این عزیزان بسیار ناچیز است.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: کادر درمان همچون حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل جانفشانی و ایثارگری کردند و سرافرازانه در این میدان عظیم حضور پیدا کرده و سربلند هم بیرون آمدند هرچند تعدادی از این عزیزان جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی همچنین ابراز کرد: همه مسؤولان و مردم تلاش کردند برای مقابله با این ویروس منحوس کاری در توان است انجام دهند، همکاری، همراهی و مشارکت مردم قابل تحسین است و باید انتظار داشت که مردم بیش از این شرایطی را فراهم کنند که کادر درمان در جبهه مقابله با ویروس کرونا قادر باشند و لحظاتی را در کنار خانواده با آرامش طی کنند.

سیستانی عنوان کرد: امید دارم در آستانه ایام پیش رو بتوانیم فرصت را فراهم کنیم و لازمه آن این است که مردم هم بیش از پیش رعایت کنند و شرایط را به نحوی رقم بزنند که با حضور کمتر در محافل و مجامع و دورهمی‌ها امکان گسترش و شیوع این بیماری را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول