اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۸۳ روستای نایین از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

مدیرآبفای نایین گفت: با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در این شهرستان، ۸۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند، بر مبنای این طرح مقرر شد ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب در ۱۰۰ روز در سطح استان بازسازی و اجرا شود.

۸۳ روستای نایین از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره آب و فاضلاب اصفهان، حسن میری با اشاره به اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در شهرستان نایین، اظهار کرد: با اجرای این طرح ۵۳ روستا در منطقه لای سیاه، ۲۴ روستا در منطقه کوهستان-بهارستان، ۵ روستا در پای کوه و روستای چوپانان از آب شرب پایدار سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

مدیر آبفای نایین طول شبکه توزیع آب شرب در روستاهای نایین را ۱۲۶ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور آبرسانی پایدار به روستاها در طرح ۱۰۰-۳۰۰ مقرر شد ۲۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شود که تاکنون ۱۸ کیلومتر آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب شرب پایدار این روستاها احداث ۳ مخزن، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۳ باب ایستگاه کلر زن در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: اکنون مخزن هزار و ۵۰۰ مترمکعبی منطقه کوهستان -بهارستان به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده و ۲ باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی لای سیاه تکمیل شده است.

میری ادامه داد: احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب ایستگاه کلر زن منطقه لای سیاه پیشرفت ۴۰ درصدی و نیز احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب ایستگاه کلر زن کوهستان- بهارستان پیشرفت ۷۰ درصدی را حاصل کرده است.

مدیر آبفای نایین با اشاره به انشعابات آب واگذار شده به روستاییان در شهرستان نایین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ انشعاب آب به مشترکین در روستاها واگذار شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ این رقم به۵ هزار و ۷۰۰ انشعاب افزایش یابد.

وی به منابع آبی در روستاها پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۹ روستا در شهرستان نایین از طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ بهره‌مند هستند این در حالی است که با استفاده از منابع داخلی مانند ۲ رشته قنات، ۷ رشته چشمه و ۵۳ حلقه چاه آب شرب مورد نیاز روستاییان تأمین می‌شود.

میری میزان هدر رفت آب را در روستاها ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی با استفاده از دستگاه نشت‌یاب توانستیم از هدر رفت ۳.۵ لیتر آب در ثانیه در روستاهای نایین جلوگیری نماییم.

مدیر آبفای نایین افزود: از ابتدای سال تا کنون با اصلاح شبکه فرسوده، زون‌بندی شبکه آب و احداث حوضچه فشارشکن شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل در روستاهای منطقه بوده‌ایم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول