اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخورداری ۲۱ روستای فریدن از آب شرب سالم و پایدار

مدیر آبفا فریدن گفت: در حال حاضر ۲۱ روستا تحت پوشش آبفای فریدن، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، این در حالی است که مقرر شده با ایجاد مجتمع ۲۸ روستایی، همه روستاهای این منطقه با بهره‌مندی از چشمه لنگان، از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.

برخورداری ۲۱ روستای فریدن از آب شرب سالم و پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا اصفهان، مسعود مقدسی با اشاره به این که در حال حاضر ۲۱ روستا تحت پوشش آبفای فریدن، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، اظهار کرد: این در حالی است که مقرر شده با ایجاد مجتمع ۲۸ روستایی، همه روستاهای این منطقه با بهره‌مندی از چشمه لنگان، از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.

مدیر آبفا فریدن با بیان اینکه از ۲۸ روستا در این منطقه، ۲۷ روستا تحت پوشش آبفا است، اعلام کرد: هم اکنون جمعیت این منطقه ۵۲ هزار و ۶۸۰ نفر است، که از این رقم حدود ۵۰ درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به جمعیت قابل‌توجه روستاها در منطقه فریدن عنوان کرد: آب شرب روستاییان از طریق ۳۸ فقره چاه تأمین می‌شود و این منابع از لحاظ کمی و کیفی مورد تأیید مراکز ذیصلاح هستند.

مقدسی آبدهی این ۳۸ حلقه چاه را ۱۱۰ لیتر در ثانیه اعلام و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آبدهی این منابع به بیش از ۱۸۰ لیتر در ثانیه می‌رسید اما به دلیل خشک‌سالی‌های پیاپی آبدهی چاه‌ها کاهش یافته است و به همین دلیل تجهیز و نوسازی چاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیر آبفا فریدن افزود: برای تأمین پایدار آب شرب روستاییان ۳۰ مخزن با ظرفیت بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ متر مکعب احداث و در مدار بهره‌برداری قرا گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار مشترک آب در روستاها داریم و در سال‌های اخیر با تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح شبکه توزیع موفق به کاهش هدر رفت آب در روستاها شده‌ایم.

مقدسی هدر رفت آب را در برخی از روستاها بیش از متوسط استان اعلام و تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۸ کیلومتر از شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح شد، این در حالی است که در چهار سال اخیر با مشارکت دهیاران، حدود ۶۰ کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده در روستاها اصلاح و بازسازی گردید.

مدیر آبفا فریدن ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از ۲ هزار انشعاب فرسوده آب در روستاها تعویض شد که این اقدامات منجر به کاهش قابل‌توجه هدر رفت آب شد.

وی افزود: طول شبکه توزیع آب روستاها حدود ۲۵۰ کیلومتر است که از ابتدای سال جاری تا کنون با پیمایش بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها، قسمت‌های اولویت‌دار که نیاز به اصلاح و بازسازی دارند تعیین گردیده است.

مقدسی با اشاره به مجتمع‌های روستایی در منطقه فریدن اظهار داشت: در حال حاضر این منطقه دارای ۵ مجتمع روستایی است اما هدف نهایی تشکیل یک مجتمع ۲۸ روستایی است که بتوان از این طریق خدمات بهتر و بیشتری به روستاییان ارائه کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول