اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من|سالن ورزشی روستای دزج دهاقان تکمیل می‌شود

بخشدار مرکزی دهاقان گفت: اگر با کمبود اعتبار مواجه نشویم، سالن ورزشی روستای دزج شهرستان دهاقان تا ۶ ماهه‌ اول سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

فارس من|سالن ورزشی روستای دزج دهاقان تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، یکی از مباحثی که همواره تأکید فراوانی بر آن می‌شود، ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات ورزشی در راستای حفظ سلامت و شادابی اقشار مختلف جامعه است.

با وجود توصیه‌هایی که برای تشویق مردم به ورزش می‌شود، بی‌توجهی به فراهم کردن امکانات و تجهیزات ورزشی و نبود فضاهای ورزشی در بسیاری از روستاها نقصانی است که باید به آن توجه کرد؛ امری که گلایه و انتقاد ساکنان روستاها را به دنبال دارد.

کمبود فضاهای ورزشی در روستای دزج شهرستان دهاقان، جوانان و نوجوانان را از فعالیت های ورزشی بی‌نصیب کرده است. روستای دزج با بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت، فاقد هرگونه امکانت ورزشی است و جوانان و نوجوانان برای ورزش کردن باید مسافت حدود ۲۰ کیلومتری تا شهر دهاقان را طی کنند که این مسیر خطراتی را نیز به دنبال دارد.

تنها خواسته‌ اهالی روستای دزج تکمیل سالن ورزشی روستا است

یکی‌‌ از نوجوانان‌ این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: به دلیل نبود امکانات ورزشی مجبوریم که در سطوح غیراستاندارد بازی کنیم که هر لحظه خطرات جانی ما را تهدید می‌کند.

 یکی‌ دیگر از اهالی روستای دزج گفت: تنها خواسته‌ ما تکمیل سالن ورزشی نیمه تمام این روستا است که دو سالی از بر زمین خوردن کلنگ احداث آن می‌گذرد اما به بهره‌برداری نرسیده است.

نوجوان دیگری نیز به دلیل نبود مکان ورزشی، هنگام بازی در مکان غیر استاندارد، از ناحیه دست آسیب دیده است.

سالن ورزشی روستای دزج تکمیل می‌شود

رستگار، بخشدار مرکزی دهاقان با بیان این‌که داشتن سالن ورزشی یکی از خواسته‌های به حق اهالی روستای دزج است، اظهار داشت: با توجه به این‌که اداره ورزش و جوانان به دلیل نداشتن بودجه قادر به ساخت این مجموعه نبود، تصمیم گرفتیم با استفاده از اعتبارات بخشداری و شرکت تعاونی دهیاری‌ها این پروژه را آغاز کنیم.

وی با اشاره به این‌که کلنگ احداث این سالن ورزشی در دهه فجر سال ۹۷ بر زمین خورد و عملیات ساخت آن آغاز شد، افزود: در سال ۹۷ بخش فونداسیون این سالن ورزشی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیون تومان تکمیل شد.

رستگار با بیان این‌که در سال ۹۸ پس از برگزاری مناقصه، سوله‌های این سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان نصب شد و اکنون نیز فونداسیون رختکن این سالن ورزشی آغاز شده است، بیان کرد:تاکنون اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون تومان برای این سالن هزینه شده است، پروژه‌های عمرانی مهم‌تری نیز در روستا وجود دارد و امکان هزینه‌کرد تمامی اعتبارات دهیاری برای این سالن وجود ندارد.

بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان بیان کرد: نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی نیز درحال رایزنی برای اخذ اعتباراتی برای این پروژه هستند و اگر با کمبود اعتبار مواجه نشویم سالن روستای دزج در۶ ماهه اول سال۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

با وجود کمبود امکانات ورزشی، بانوان ورزشکار این روستا با راه‌‌اندازی کلاس تکواندو در یکی از مراکز مذهبی، تا کنون چندین مدال طلا، نقره و برنز استانی کسب کرده‌اند.

به گزارش فارس، نبود سالن ورزشی در روستای دزج شهرستان دهاقان یکی از سوژه‌های مردمی ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان « سالن ورزشی حسرت اهالی  روستای دزج دهاقان» بوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول