اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دریافت نشان مرغوبیت توسط هنرمندان سمیرمی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم گفت: پنج اثر صنایع‌دستی هنرمندان پیشکسوت و جوان سمیرم از روستای ملی مهرگرد در رشته بافته‌های داری نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند.

دریافت نشان مرغوبیت توسط هنرمندان سمیرمی

سعید سلیمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم افزود: اوایل تابستان سال جاری روستای مهرگرد سمیرم در بخش وردشت به دلیل هنرنمائی هنرمندان خوش‌ذوق و توانمند به‌عنوان روستای ملی صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری (گلیم، جاجیم، گبه و...)» برگزیده شد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: کسب این عنوان بارقه‌های امید را در دل هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خصوصاً هنرمندان جوان بخش وردشت و روستای مهرگرد زنده کرد و آنان را بر آن داشت که باذوق و نگاه هنری تاروپودی را به هم گره بزنند که بتوانند در اویل آذرماه سال جاری موفق به کسب پنج نشان ملی مرغوبیت شوند.

وی بیان کرد: شهرستان سمیرم در حوزه صنایع‌دستی از شهرستان‌های برتر استان و در رشته‌های نمد، رودوزی‌های سنتی، البسه محلی چرم و... نیز دارای هنرمندان توانمندی هست و این به‌گونه‌ای است که هنر نمدمالی آن به‌عنوان میراث ملموس ثبت آثار ملی موفق به کسب مُهر اصالت شده است که باعث امید به آینده و کسب نشان‌های دیگر را دوچندان کرده است.

سلیمانیان خاطرنشان کرد: با توجه به منحصربه‌فرد بودن پتانسیل‌های گردشگری در این شهرستان، حوزه صنایع‌دستی و تولیدات آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری این شهرستان بازی نماید.

به گزارش فارس، در حال حاضر بیش از 500 هنرمند (صنعتگر) از اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کارت شناسایی صنایع‌دستی دریافت نموده‌اند که 200 نفر از این صنعتگران تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی هستند و بیش از 20 کارگاه تولید صنایع‌دستی در سطح شهرستان در رشته‌های بافت‌های داری، نمد و چرم مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/63064/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول