اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پنجمی بانوی تیرانداز اصفهانی در آسیا/ آخرین وضعیت کودک سنگ‌نورد آسیب‌دیده

برگزاری فینال ماده تراپ تیراندازی قهرمانی آسیا، پایان جام جهانی وزنه‌برداری با چهارمی ایران و قرعه‌های راحت منچسترسیتی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

پنجمی بانوی تیرانداز اصفهانی در آسیا/ آخرین وضعیت کودک سنگ‌نورد آسیب‌دیده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 5 مهر ماه علاوه بر این‌که رئیس فدراسیون کوهنوردی در اصفهان حضور پیدا کرد، بانوی تیرانداز اصفهانی در مسابقات تراپ قهرمانی آسیا پنجم شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ فینال تراپ بانوان قهرمانی آسیا در حالی برگزار شد که مرضیه پرورش‌نیا تیرانداز ارزنده کشورمان به عنوان نفر اول راهی فینال شد که با قرار گرفتن در جایگاه پنجم آسیا به کار خود پایان داد.

نهمین دوره مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی قهرمانی آسیا از یکم تا 8 مهر ماه در شهر آلماتی قزاقستان درحال برگزاری است.

✅ زارعی رئیس فدراسیون به همراه «مهدی داورپور» و «علی‌رضا کریم» رئیس و‌ دبیر کمیته‌های صعودهای ورزشی و مسابقات، «فرزام دیانی» مسئول بخش داوری و «حمید آسیابان» رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون، ضمن حضور در سالن سنگ‌نوردی ایثار ذوب آهن و گفت‌و‌گو با عوامل برگزاری مسابقه سنگ‌نوردی باشگاه اژکهن، به بررسی علل حادثه سقوط سنگ‌نورد نونهال «آرمان غیاثی» پرداختند. وی همچنین ضمن حضور در بیمارستان محل بستری آرمان با پدر این ورزشکار عزیز دیدار و‌گفت‌و‌گو کرد و حامل دعای خیر جامعه ورزش بویژه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی برای این کودک بود.

همچنین عصر دیروز جلسه بررسی و رسیدگی به حادثه در محل هیأت استان اصفهان با حضور کارشناسان فدراسیون، هیأت و اعضای برگزار کننده این مسابقه، برگزار و علل حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

درنهایت با روشن شدن علل حادثه مقرر شد گزارش کارشناسی فدراسیون تقدیم مسئولین وزارت ورزش و جوانان، اداره ورزش استان اصفهان و جامعه ورزش کشور که از این حادثه دچار تالم گردیدند شود.

✅ در هفته هفتم لیگ برتر فوتسال بانوان، نامی‌نو اصفهان با نتیجه 3 بر صفر از سد مهمان خود پالایش نفت آبادان گذشت، تا شاگردان میترا چین‌سری سومین پیروزی خود در لیگ امسال را در سالن 25 آبان نقش جهان اصفهان جشن بگیرند.

در این دیدار الهام عسگری، مهسا نظری و فهیمه ارزانی گل‌های برتری نامی‌نو را وارد دروازه پالایش نفت آبادان کردند، نامی‌نو اصفهان با این نتیجه یازده امتیازی شد و از رده هشتم تا جایگاه ششم جدول بالا آمد.

✅ واحد اطلاع رسانی تیم فوتبال سپاهان با انتشار ویدیویی نسبت به بیانیه باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد. پیش از این سایت باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی باشگاه سپاهان به دلیل رفتار مسئول رسانه‌ای این تیم شده بود اما حالا واحد اطلاع رسانی تیم سپاهان ضمن رد این موضوع، با انتشار این ویدیو که نشان دهنده فحاشی علیه سرمربی و تیم سپاهان است، خواستار عذرخواهی سرخپوشان شده است.

در متن منتشر شده از سوی باشگاه سپاهان آمده است: «عذرخواهی را کسانی باید بکنند که ۹۰ دقیقه الفاظ رکیک علیه داور، مربی و تیم‌ ما ‎سپاهان به کار بردند تا فضای بازی را تغییر دهند».

✅ کی‌روش استنلی و محمد ایرانپوریان از تیم فوتبال سپاهان که فصل گذشته اخراج شده بودند محرومان مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی هستند، سپاهان در این مرحله با خیبر خرم‌آباد بازی دارد.

✅ فاطمه صفی و فاطمه کریمی دو بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان و تیم ملی دارت دختران ایران را تشکیل می‌دهند که به مسابقات جهانی اعزام می شوند؛ این بازیکنان در بیستمین اردوی تدارکاتی تیم ملی جوانان در خانه دارت قم زیر نظر مربیان تیم ملی درحال تمرین هستند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ در جریان برگزاری روز نخست مسابقات دو‌ و میدانی قهرمانی جهان در دوحه قطر در دور مقدماتی دوی 400 متر بامانع، مهدی پیرجهان نماینده شایسته ایران در این رقابت‌ها در دور مقدماتی متوقف شد و از راه یابی به مرحله نهایی بازماند، پیش از این حسن تفتیان هم در دوی 100 متر نتوانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

✅ در پایان این رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان، چین، بلاروس و کره جنوبی عناوین اول تا سوم را به دست آوردند و تیم وزنه‌برداری ایران به عنوان چهارمی بسنده کرد.

در رده بندی مدالی نیز ایران با مجموع 6 مدال در جایگاه ششم قرار گرفت و چین با 23 مدال اول شد؛ در وزنه‌برداری زنان نیز تیم ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی شرکت کرده بود، با 50 امتیاز در جایگاه 47 دنیا قرار گرفت. 

✅ با برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات جهانی اسلالوم در بخش کانو بانوان، نیروانا اسدبیگی در دور اول مسابقات در جایگاه شصت و نهم قرار گرفت و در دور دوم این رقابت‌ها جایگاه چهل و هشتم را بدست آورد و از راه یابی به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

✅ بانوی ملی‌پوش تیم مقاومت در هفته دوم لیگ برتر تیراندازی بانوان توانست با ثبت 632/8 امتیاز رکورد لیگ کشور را در رشته تفنگ بادی جا به جا کند.

این رقابت‌ها با حضور 5 تیم در دو رشته تفنگ و تپانچه به میزبانی باشگاه مقاومت پیگیری شد که در پایان مرحله مقدماتی، تیم‌های مقاومت و شهرداری قزوین با غلبه بر تیم‌های هیأت قم و خراسان رضوی به پیروزی دست یافتند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ منچسترسیتی قهرمان دو فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر انگلیس موفق شد فصل گذشته همه جام‌های داخلی انگلیس را با هدایت پپ گواردیولا بدست آورد اما در کسب لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند.

سیتیزن‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان در مرحله گروهی در گروهی آسان قرار گرفتند. شاگردان پپ با تیم‌های دینامو زاگرب، شاختار دونتسک و آتالانتا ایتالیا همگروه هستند تا در مقایسه با سایر رقبا شانس اول و قطعی صعود به مرحله بعد باشند.

همچنین در رقابت‌های کارابائو کاپ (جام اتحادیه انگلیس) آن‌ها در مرحله چهارم با تیم ساوتهمپتون مصاف می‌دهند و این در شرایطی است که دو دیدار حساس در این مرحله میان تیم‌های لیورپول - آرسنال و چلسی - منچستر یونایتد برگزار خواهد شد.

✅ وزنه بردار گرجستانی موفق شد سنگین ترین وزنه جهان را بالای سر ببرد و به رکورد 15 ساله حسین رضازاده پایان داد، لاشا تالاخادزه از گرجستان با 220 کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرد.

✅ به بهانه منتشر شدن لیست 40 نفره نامزد بهترین پسر طلایی و درخشش ستاره‌های جوان بارسلونا و رئال مادرید در هفته‌های اخیر بیشتر از پیش از جوانان زیر 20 سال صحبت می‌شود. آنسو فاتی در بارسلونا،‌ وینیسیوس در رئال مادرید، فودن در منچسترسیتی و سانچو در دورتموند بهترین پسرهایی هستند که در قرن 21 متولد شده‌اند.

انتهای پیام/63090/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول