اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صعود مجدد بورس به قله تاریخی

بازارهای مالی شهر کار خود را با صعود بورس به قله تاریخی و کاهش قیمتی در بازار ارز دنبال کردند.

صعود مجدد بورس به قله تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر کار خود را با صعود بورس به قله تاریخی و کاهش قیمتی در بازار ارز دنبال کردند.

این اتفاقات در حالی رخ داد که مهم‌ترین اخبار امروز به عدم افزایش قیمت بنزین، وعده وزیر صنعت برای جبران کسری قطعات خودرو، افزایش اعتراضات به لایحه جدید تجارت، افت 10 تا 30 درصدی قیمت مسکن و ناتوانی عربستان در تحویل محموله‌های نفت سبک و لغو محدودیت حضور بانک‌ها در بازار سرمایه اختصاص داشت.

صعود مجدد به قله تاریخی

بازار سرمایه پس از شوک مثبت روز گذشته، امروز نیز عملکرد مناسبی از خود بر جای گذاشت و 4 هزار و 390 واحد دیگر رشد کرد. اتفاق مهم در معاملات امروز، شکستن سقف تاریخی شاخص هم‌وزن بود که نشان‌دهنده توجه بیشتر خریداران به سهام شرکت‌های کوچک‌تر و برگشتن بازار به روال تیر ماه خود است. در معاملات امروز، ارزش معاملات باز هم از 3 هزار میلیارد تومان گذر کرد و فملی و فولاد در صدر نمادهای مؤثر بر رشد شاخص قرار گرفتند. بیشترین حجم معاملات در اختیار بانکی‌ها بود و ارزش معاملات گروه شیمیایی نیز به 193 میلیارد تومان رسید.

گروه شیمیایی امروز در صدر معاملات گروهی بازار قرار داشت و اغلب نمادهای این گروه بار دیگر مورد توجه خریداران قرار گرفتند. شیراز پس از هفته‌ها درجا زدن در محدود هزار الی  هزار و 100 تومانی این بار موفق به عبور از این سطح و رسیدن به سقف مجاز قیمتی شد. انتظار می‌رود این شرکت در نیمه دوم سال، عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته و به تدریج به هدف  هزار و 500 تومانی خود در هفته‌های آتی نزدیک شود. در این گروه جم پیلن نیز جزو نمادهای پرطرفدار بود و تا محدوده مثبت کامل خود رشد کرد، برخی تحلیلگران معتقد به سود بالای 700 تومانی برای این شرکت هستند و از این رو، این شرکت می‌تواند سطوح بالای 3 هزار تومانی را به خود ببیند.

 وپترو روز چندان خوبی را سپری نکرد و معاملات این نماد باز هم کم رونق شد، وپترو به تازگی توانسته از سطح 640 تومانی رها شود و در حال حاضر نیز سد محکم 800 تومانی را در پیش روی خود دارد، برای این نماد همچنان انتظار نوسان‌های خفیف، محتمل‌ترین اتفاق است. صف فروش میلیونی شگل به قوت خود باقی ماند و از این رو باز هم باید منتظر افت قیمتی این شیمیایی کوچک باشیم.

گروه فلزات اساسی این بار به لیدری فملی به راه افتاده و در کنار آن، فایرا و فاسمین از دیگر نمادهای پرتقاضای گروه هستند. اگر چه از نظر بنیادی، قیمت‌های جهانی فلزات ظرفیت چندانی برای رشد از خود نشان نمی‌دهند اما معاملات گروه فلزات در دو هفته اخیر پر حجم بوده و نقدینگی مناسبی جذب این گروه شده است. با این حال روند مثبت در ذوب‌آهن و فولاد مبارکه از اتفاقات مهم امروز بود و این دو غول فولادی پس از قول مساعد وزیر در خصوص رفع مشکل سنگ‌آهن، بیش از پیش مورد توجه خریداران قرار گرفتند.

گروه دارویی همچنان به رشد بلند مدت خود ادامه می‌دهد و در معاملات امروز نیز بار دیگر دفارا در صدر رشد قیمتی قرار داشت و حق تقدم این نماد دارویی نیز پس از ثبت 73 درصد بازدهی، برای تعیین تکلیف حق‌های استفاده نشده بسته شد. زهراوی، برکت، دتولید، والبر، دعبید و تقریباً کلیه نمادهای گروه صف خرید را تجربه کردند و دلیل اصلی این امر نیز اعطای افزایش نرخ مجدد به محصولات دارویی در شهریور ماه و انتظار انتشار گزارش‌های خیره کننده فروش در چند روز آتی است. به صورت کلی به نظر می‌رسد این کورس گروه دارو نیز منجر به ثبت بازدهی 20 درصدی در کوتاه مدت شود.

در گروه بانکی، حجم معاملات همچنان بالاتر می‌رود و امروز، ونوین نیز به جرگه نمادهای پرطرفدار اضافه شد. این نماد بانکی پس از ثبت معاملات 300 میلیونی در روز گذشته، امروز را پر قدرت و در درصدهای مثبت آغاز کرد و به صف خرید 53 میلیونی رسید، از نظر نموداری حرکت فعلی می‌تواند تا محدوده 500 تومان نوسانی بوده و در صورت شکست این سطح، سهم به اهداف قابل توجهی دسترسی پیدا کند. وملل همچنان در پشت سد 275 تومانی باقی‌مانده و بسیاری منتظر شکست این سطح هستند، وتجارت و وبصادر روزهای آرامی را سپری می‌کنند اما به نظر می‌رسد این انتظار چندان طولانی نباشد.

در بین تک نمادها، تنوین امروز با سطح مهمی درگیر بود و موفق به شکست آن شد و این نماد تأمین مالی می‌تواند تا قیمت 450 تومانی رشد داشته باشد. وبهمن در گروه سرمایه‌گذاری از جمله گزینه‌های جا مانده از صعود است و در روزهای آتی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت. در معدنی‌ها، کروی شانس بالایی برای صعود داشته و فاذر نیز امروز حرکت پرقدرت مناسبی را برای رسیدن به هدف 600 تومانی آغاز کرد.

افت 100 تومانی دلار

در معاملات امروز بازار ارز نیز شاهد افت 100 تومانی قیمت دلار و کاهش آن به 11 هزار و 400 تومان بودیم. فعالان ارزی پس از پشت سر گذاشتن اخبار مربوط به حمله آرامکو بار دیگر شاهد بازگشت ثبات به اخبار و رفع تهدیدات متداول دشمنان هستند و البته با کمرنگ شدن اثر روانی تحریم‌های تکراری، بازار ارز این روزها آرامش کم‌نظیری را به خود می‌بیند.

در بازار طلا نیز قیمت‌ها تقریباً ثابت ماند و هر سکه بهار آزادی به 4 میلیون و 59 هزار تومان رسید. نیم‌سکه 2 میلیون و 71هزار تومان معامله شد و ربع‌سکه یک میلیون و 375 تومان قیمت‌گذاری شد. هر گرم طلای 18 عیار، 409 هزار تومان و هر گرم طلای 24 عیار 546 هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفتند.

انتهای پیام/63086/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول