اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تابوی تذکر به قانون‌شکنان باید شکسته شود

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مجمع رهروان امر به معروف با همکاری نیروی انتظامی و در راستای شکستن تابوی تذکر به رعایت هنجارها و قانون، اقدام به اجرای طرح یاوران معروف کرده است.

تابوی تذکر به قانون‌شکنان باید شکسته شود

حمیدرضا صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: مجمع رهروان امر به معروف با همکاری نیروی انتظامی و در راستای شکستن تابوی تذکر به رعایت هنجارها و قانون به خصوص در موضوع حجاب، اقدام به اجرای طرح یاوران معروف کرده است.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: در این طرح 100 آمر به معروف در 10 نقطه شهر اصفهان (میدان امام خمینی (ره)، میدان انقلاب، میدان آزادی، چهار راه تختی، پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، پل خواجو، ناژوان و خانه اصفهان) مستقر شده‌اند که به زودی نقاط حضور افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار ناظر فعال از بانوان برای فعالیت میدانی و فضای مجازی آموزش دیده‌اند و با افزایش مقابله با منکرات تمایل مردم برای همکاری با مجمع بیشتر شده است.

صادق‌زاده در تشریح مراحل این طرح عنوان کرد: اولین مرحله حضور نمادین آمران در سطح شهر و تذکر و در ادامه برخورد با معدود افراد قانون‌شکن و هنجارشکن توسط پلیس امنیت اخلاقی خواهد بود.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن اعلام حمایت از طرح چهارشنبه‌های آسمانی گذر چهارباغ عنوان کرد: با وجود سنگ‌اندازی برخی افراد در مدیریت شهری در مسیر اجرای این طرح، هفته گذشته بالغ بر 2 هزار نفر در این طرح شرکت کردند، شهردار اصفهان را فردی با روحیات مذهبی می‌دانیم که اجازه نخواهد داد این وجه مذهبی خدشه‌دار شود.

وی افزود: این طرح محصول همکاری بسیج، مجمع رهروان و حوزه علمیه امام صادق است و تلاش شده تا این تصور که چهارباغ به پاتوقی برای حضور افراد هنجارشکن تغییر کند چرا که هیچ روز هفته اجازه رفتارهای قانون‌شکنانه در اصفهان را نمی‌دهیم.

صادق‌زاده تأکید کرد: مجمع بر اقنای فکری افرادی که در مسأله حجاب غافل هستند و تشویق دخترانی را که پوشش چادر دارند تأکید می‌کند و در این راه اشکالات مجمع را ارزیابی و تصحیح می‌کنیم.

شما بودید که پونز می‌زدید نه ما

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: مدتی است نظارت‌ها کاهش پیدا کرده و به دنبال آن هستیم تا امنیت اخلاقی به خانواده‌ها برگردد، تماس‌های بسیاری داریم که مردم با پوشش‌های متفاوت از وضعیت حجاب و رفتارهای هنجارشکنان انتقاد می‌کنند.

وی با بیان این که بعضی از نمایندگان مردم تهران در مجلس که به نظر می‌رسد درک درستی از موضوع ندارند می‌گویند با کتک نمی‌شود کسی را مسلمان کرد، یادآور شد: کسی دیگری را کتک نمی‌زند، فراموش نکرده‌ایم همفکران شما در گذشته با عناوین مختلف چه برخوردهایی با مردم داشتند اما ناظران مجمع و مأموران پلیس همچون همفکران شما نیستند که کسی را با پونز و کتک بزنند و اصل بر حرکت ایجابی است.

انتهای پیام/63113/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول