اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کشف ۴۹ ‌سکه ‌تاریخی صفویه و زندیه در فرودگاه بندرعباس ‌

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ۴۹ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره‌های تاریخی صفویه و زندیه در فرودگاه بندرعباس کشف و ضبط شده است.

کشف ۴۹ ‌سکه ‌تاریخی صفویه و زندیه در فرودگاه بندرعباس ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان امروز در ارتباط با کشف سکه‌های تاریخی در فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 49 قطعه سکه تاریخی توسط پلیس فرودگاه از یکی از مسافران در فرودگاه بندرعباس کشف و ضبط شده است. 

وی افزود: در کارشناسی‌های انجام شده این سکه‌های قدیمی مرتبط با بخشی از تاریخ کشور و مربوط به دوره‌های تاریخی صفویه و زندیه است. 

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: کارشناسی این سکه‌ها همچنان ادامه دارد و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام بررسی بیشتر برای تعیین زمان دقیق ضرب این سکه‌ها هستند. 

وی تصریح کرد: باید از اقدام هوشمندانه پلیس فرودگاه که مانع از قاچاق این سکه‌ها شدند و فرد خاطی را دستگیر و سکه‌ها را ضبط کردند نیز تقدیر کنیم چرا که این سکه‌ها مرتبط با بخشی از تاریخ بوده و میراث ملی محسوب می‌شود. 

محسنی تاکید کرد: فرد مذکور هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان تحویل شده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول