اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نمایندگی فعال میراث فرهنگی در جزیره هرمز مستقر می‌شود/ ضرورت تدبیر برای میزبانی از گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: با توجه به حجم بالای ورود گردشگران به جزیره هرمز، استقرار نمایندگی فعال در این جزیره ضروری است و این مهم در دست اقدام است.

نمایندگی فعال میراث فرهنگی در جزیره هرمز مستقر می‌شود/ ضرورت تدبیر برای میزبانی از گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی و عبدالرحیم سلمانی شهردار و محمد زرنگاری بخشدار جزیره هرمز در خصوص بررسی مسائل و مشکلات گردشگری جزیره هرمز برگزار شد.  
 
محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری جزیره هرمز گفت: جزیره هرمز باوجود ویژگی‌های طبیعی و تاریخی به یکی از مقاصد گردشگری ایران در فصل زمستان تبدیل‌شده است.  
 
وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به گردشگران ورودی به جزیره هرمز و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اولویت کاری این اداره‌کل قرار دارد، افزود: خدمات‌رسانی به گردشگران و روند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جزیره هرمز را پیگیری می‌کنیم.  
 
محسنی ادامه داد: در همین راستا، فرایند سرمایه‌گذاری در جزیره هرمز را تسهیل می‌کنیم و با توجه به حجم بالای ورود گردشگران به جزیره هرمز، استقرار نمایندگی فعال در این جزیره ضروری است و این مهم در دست اقدام است.  
 
احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست قول پیگیری مشکلات جزیره هرمز را از طریق استانداری داد. وی همچنین طی تماس تلفنی با مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور پیگیر ماشین‌آلات و ... زیرساختی برای جزیره هرمز شد.

به گزارش فارس، نبود برنامه مشخص گردشگری در جزیره هرمز سبب شده تا در تعطیلات به ناگاه شمار بسیار زیادی مسافر بدون لحاظ کردن امکانات و نیازهای زیرساختی و رفاهی وارد این جزیره شوند که به محیط زیست جزیره نیز آسیب زده است و ضروری است تا روند ورود مسافر به جزیره متناسب با زیرساخت ها و ظرفیت های آن صورت گرفته و امکانات میزبانی از گردشگران در این جزیره تقویت شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول