اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توطئه ایجاد اختلاف و تجزیه ایران جدی است/ شگرد دشمن تحریک جوانان است

یک دکترای مطالعات اجتماعی با تأکید بر ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای در جامعه، گفت: توطئه ایجاد اختلاف و تجزیه ایران جدی است.

توطئه ایجاد اختلاف و تجزیه ایران جدی است/ شگرد دشمن تحریک جوانان است

محمد کمالی باغستانی دکترای مطالعات اجتماعی و مدرس دانشگاه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در زمینه اغتشاشات اخیر بایستی توجه کنیم به این مسئله که امروز دشمن از طریق اغوا و تحریک کردن جوانان و در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای با استفاده از اهرم رسانه‌های لندنی و ضد انقلاب در فضای مجازی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی و از طرفی با تحریک قومیت‌های مختلف سعی بر نگاه تجزیه طلبانه دارد.

وی افزود: حکمرانی رسانه‌ای حتی در آمریکا و اروپا نیز جدی گرفته و شبکه‌های اجتماعی باید تحت قانون همان کشور مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته این مدرس دانشگاه، ارتقای سواد رسانه‌ای میان جوانان و نوجوانان جامعه ما یک ضرورت است و طبیعی است که ما امروز در یک جنگ رسانه ای نابرابر قرار داریم. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت نفوذ آمریکای جنایتکار تا انگلیس خبیث و ... هستند و همواره با استفاده از ابزار تحریف و سیاه نمایی از وضعیت کشور، روحیه امید و نشاط جامعه ما را هدف گرفته‌اند.

کمالی ادامه داد: هویت‌های فیک و غیر واقعی برخی از افراد دشمن در فضای مجازی با مطالب اغواکننده و هیجانی از یک سو و نیز تلاش برای اثرگذاری بر اذهان نسلی که سختی‌های گذشته این سرزمین را حس نکرده و ما نیز در برنامه ریزی فرهنگی برای او کم کاری کرده‌ایم، بسترساز رخدادهای اعتراضی شده که دشمن سوار بر این امواج بدنبال اغتشاش در کشور است.

وی همچنین تأکید کرد: بازگو کردن تاریخ این سرزمین و بیان مخاطرات و تهدیدهایی که دشمن برای این ملت در دهه‌های گذشته بوجود آورده و نیز بیان رشادت‌های افزون بر200 هزار شهید و بیش از یک میلیون جانباز و رزمنده و ایثارگر و آزاده می‌تواند روشنگر اذهان نسل تازه این کشور و خنثی کننده پاره‌ای از سیاه‌نمایی‌هایی باشد که این روزها در بستر شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی‌ شاهد آن هستیم.

پایان پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول