اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تحرک در جهاد تبیین با شناخت امپراطوری دروغ استکبار میسر می‌شود

یک مدرس دانشگاه در هرمزگان گفت: تحرک و پویایی در جبهه جهاد ترکیبی با شناخت امپراطوری دروغ در جبهه استکبار میسر می‌شود.

تحرک در جهاد تبیین با شناخت امپراطوری دروغ استکبار میسر می‌شود

محمد کمالی باغستانی مدرس دانشگاه در هرمزگان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در غفلت نهادهای فرهنگی و سازمان‌های دست اندرکار مسائل فرهنگی، شاهد فضاسازی و سیاه‌نمایی دشمن از نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی هستیم.

وی با بیان این که 43 سال قبل انقلاب اسلامی سبب نابودی یک رژیم لیبرال وابسته به غرب شد و ملت ایران این پیروزی را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رقم زد، افزود: آمریکا برای مهار ملت تمدن ساز ایران سعی در آن داشت که باورمندی ملت ایران را از او بگیرد و رژیم سابق نیز با میدان دادن به استعمار، عملا بدنبال عمیق ساختن استحاله فرهنگی در جامعه ما بود.

دکتر کمالی ادامه داد: در دهه اخیر نیز رسانه‌های فارسی زبان با تقویت همه‌جانبه خود و با درک این که از لحاظ نظامی و سیاسی قادر به استحاله در وجود ملت ایران نیستند، به دنبال و درصدد القائات خود به جامعه ایرانی برآمده‌اند و نگاهی به عملکرد آنها نشان می‌دهد که آرایشی منسجم و متراکم در این زمینه یافته‌اند.

وی تصریح کرد: حکمرانی رسانه‌ای در فضای امروز جامعه اهمیت ویژه‌ای یافته است اما در کشور ما فضای مجازی بیشتر جنبه سرگرمی دارد و این بدلیل غفلت عمومی ما از این ظرفیت است.

این مدرس دانشگاه، ایستادگی در برابر امپراطوری دروغ را یکی از اصلی‌ترین کارکردهای فضای مجازی دانست و بیان داشت: آنان با استفاده از تمام ظرفیت‌ رسانه‌های دیداری و شنیداری و مجازی خود در پی بزک کردن رژیم گذشته و ایجاد دوگانه فکری در ذهن ملت ایران بخصوص نسل جوان امروز هستند.

کمالی عنوان کرد: رژیمی که بیشترین کشتار و مخوف‌ترین دستگاه امنیتی و اطلاعاتی را برای سرکوب ملت ایجاد کرده بود را در ذهن نسل امروز بزک می‌کنند و این عمدتا بدلیل غفلتی است که ما در معرفی رژیم سابق و علل و عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: جنگ شناختی در دنیای امروز با هدف تغییر نگرش‌ها صورت می‌گیرد و دشمن در تازه‌ترین شکل مواجهه با ملت ایران بدنبال آن است تا مفاهیم متعددی را در قالب جنگ روایت‌ها، دگرگون ساخته و عملا فضای فکری جامعه را در دست بگیرد.

این مدرس دانشگاه گفت: روشنگری، هوشیاری و ایفای نقش فعال جامعه فرهنگی، رسانه‌ای و علمی کشور برای ایستادگی در برابر این نبرد فکری و طراحی اشکالی از جهاد ترکیبی با راهبرد هجومی به دشمن در این مقطع از اهمیت کلیدی برخوردار است.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول