اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تشکیل شورای مرکزی «دیده‌بان شفافیت» در هرمزگان/ پیشگیری بر درمان در حوزه مبارزه با فساد اولویت دارد

نخستین نشست شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت وعدالت‌با حضور مدیر و اعضای شورای مرکزی این نهاد در بندرعباس برگزار شد.

تشکیل شورای مرکزی «دیده‌بان شفافیت» در هرمزگان/ پیشگیری بر درمان در حوزه مبارزه با فساد اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر دفتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران وفادارش گفت: حضرت آقا در سال 1380 فرمان 8 ماده‌ای ابلاغ کردند که بر اساس آن سران قوا و مسؤولان امر بایستی‌برابر اصل 100 قانون اساسی در جهت‌اجرایی‌شدن‌ این‌فرمان‌ حرکت می‌کردندکه متاسفانه تسامح و تساهل باعث شد که مقام معظم رهبری چندین بار در این خصوص تذکر دهند که در همین راستا تعدادی از دلسوزان نظام و انقلاب‌ از طیف های مختلف سیاسی توافق کردند که نهادی برای مبارزه با فساد و رانت‌خواری، آموزش‌مطالبه‌گری، احقاق‌حقوق و مطالبات مردم و اجرای فرمان 8 ماده‌ای حضرت آقا و شفافیت بویژه در کار مدیران و ((اصل از کجا آورده‌ای؟)) را با مجوز وزارت کشور تشکیل دهند. 

پرویز سالاری افزود: نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت یک نهاد غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است که در 24 استان کشور با 15 کارگروه  و زیرمجموعه فعالیت‌دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسانی هستند که به سبب رفتار نادرست برخی مسؤولان نسبت به انقلاب، جمهوری اسلامی‌ و اسلام بدبین شده‌اند که باید تلاش کنیم تا با مبارزه با فساد و شفافیت سازی این اعتماد رفته را برگردانیم.

سالاری خاطر نشان کرد: دشمن سعی دارد با استفاده از «ندانم‌کاری‌های» تعدادی از مدیران نفوذی و جاهل، مردم را از نظام دور کند و بین مردم و نظام‌اسلامی گسست ایجاد کند که ما باید سعی کنیم با هوشیاری و برنامه‌ریزی جلوی این گسست را بگیریم و دشمن را ناکام بگذاریم؛ همانگونه که تا کنون ناکام مانده است.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان گفت: این نهاد کارهای زیادی انجام داده است از جمله تلاش برای بازگرداندن و ابطال واگذاری آلومینیوم المهدی در استان که با تلاش‌ها و افشاگری‌های دکتر توکلی و با اطلاعات مناسبی که از استان در اختیار ایشان قرار گرفت صورت گرفت و با شکایت از بعضی‌ از سازمان‌ها و مدیران سبب‌ عزل‌‌ تعدادی‌ از مدیران متخلف‌ و بازگشت سرمایه به بیت‌المال‌ شد. همچنین پیگیری‌های این نهاد مردمی در گمرکات استان سبب عزل مدیر غیر حرفه‌ای در آن شد.

وی بیان داشت: پایش وضعیت شفافیت و فساد در استان، آموزش عمومی و تخصصی در امر شفافیت و مبارزه با فساد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه، ارجحیت‌ داشتن‌ پیشگیری‌ بر درمان در فساد، تولید و کسب‌ دانش‌ مبارزه‌ با فساد‌، الگوسازی، آینده‌پژوهی، فسادستیزی‌ بدون‌ رودر‌بایستی، پرهیز و احتراز از سیاسی‌شدن «دیده‌بان» و... از جمله وظایف و اهداف دفتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت و عدالت در استان است.

یاد آور می‌شود در این نشست اعضای شورای مرکزی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان نیز احکام هرکدام از اعضا توسط مدیر دفتر نمایندگی استان اعطا شد.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول