اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌ دار در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در میناب خبر داد.

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌ دار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی با اعلام این خبر افزود: ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص در میناب با میانجیگری مسئولین قضایی، لحظاتی پیش از اجرای حکم از چوبه دار رهایی یافتند.

وی بیان کرد: ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در شهرستان میناب با میانجیگری مسئولین قضایی و جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: این احکام قرار بود در زندان میناب اجرا شود و خانواده مقتولین تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که با تلاش مسئولان قضایی استان و با استناد به عفو و رأفت اسلامی خوشبختانه رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

وی ادامه داد: این محکومان به جرم قتل عمد از سال ۸۹ و ۹۵ در زندان میناب منتظر اجرای حکم قصاص بودند، اما سرانجام با تلاش مسئولان قضایی و شورا‌های حل اختلاف و همچنین میانجیگری معتمدین محلی، اولیای دم رضایت خود را لحظاتی پیش از اجرای حکم اعلام نمودند و این محکومین از قصاص نفس رهایی یافتند.

صالحی، همچنین گذشت این دو خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (ع) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولین قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، شورای حل اختلاف زندان و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان، وی با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول