اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سه فقره پرونده قتل در ایلام به صلح و سازش منجر شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام، گفت: در طول هفته گذشته سه فقره قتل عمدی با رضایت اولیا دم مقتولین به صلح و سازش منجر و قاتلین از دار مجازات رهایی یافتند.

سه فقره پرونده قتل در ایلام به صلح و سازش منجر شد

امیرحسین آذرمنش رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اظهار کرد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و با وساطت بزرگان و مصلحین منطقه و هیئت صلح استان در طول هفته گذشته سه فقره قتل عمدی با رضایت اولیا دم مقتولین به صلح و سازش منجر و قاتلین از دار مجازات رهایی یافتند.

وی افزود: این پرونده‌ها مربوط به مناطق مختلف استان از قبیل شهرستان‌های ایلام، چرداول  و بخش چوار است که با رضایت بی‌قید و شرط اولیا دم مقتولین از حق قصاص به صلح و سازش ختم شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ابا اشاره به سنت حسنه صلح و سازش در بین ایلات و طوایف استان، گفت: با توجه به اینکه ریش سفیدان، بزرگان و مصلحین جایگاه خوبی در بین مردم دارند وجود این افراد در جامعه لازم و پیام آور صلح و دوستی در بین مردم هستند.

صلح و سازش امری خداپسندانه است

وی بیان داشت: برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان‌ها امری خداپسندانه و مورد رضای الهی است و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.

آذرمنش تصریح کرد: با اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور تلاش می‌شود رسیدگی در شورا‌های حل اختلاف استان بیشتر به سمت و سوی صلح و سازش پیش برود و این موضوع مهم سرلوحه کار اعضای شورا است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول