اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فارس من| کمبود اعتبار درد مزمن بر پیکر راه‌های روستایی هرمزگان

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل حمل و نقل جاده ای هرمزگان با بیان اینکه برای تکمیل راه روستایی رائیز حاجی آباد به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون نیاز است، گفت: در حال حاضر با کمبود منابع اعتباری مواجه ایم و تاکنون این منابع اعتباری تخصیص و تامین نشده است.

فارس من| کمبود اعتبار درد مزمن بر پیکر راه‌های روستایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با توجه ثبت سوژه مردمی در سامانه فارس من این رسانه، با عنوان «روستای رائیز حاجی آباد راه روستایی صعب العبور دارد» به سراغ محمد مهدی رضایی سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل حمل و نقل جاده ای هرمزگان رفتیم و موضوع راه روستایی این روستا را با وی در میان گذاشتیم.

محمد مهدی رضایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به مشکل راه این روستا، اظهار داشت: کل عملیات اجرایی این مسیر به طول هشت کیلومتر و نیم بوده ‌که از سال ۹۲ تا ۹۶ چهار کیلومتر و نیم آن بازگشایی و آسفالت شده‌است.

وی در ادامه با بیان اینکه چهار کیلومتر از این مسیر هنوز نیاز به بازگشایی و آسفالت دارد، افزود: برای اتمام مابقی این مسیر در صورت تامین و تخصیص اعتبار موردنیاز در برنامه اجرایی سال جاری قرار دارد.

اتمام راه روستایی نیازمند دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبار است

معاون فنی و نظارت اداره کل حمل و نقل جاده ای هرمزگان به کمبود منابع اعتباری نسبت به تکمیل این مسیر پرداخت و خاطرنشان کرد: برای اتمام این راه روستایی اعتباری بالغ بر دو میلیارد و۸۰۰ نیاز داریم و این اعتبار نیز از محل منابع استانی و کمیته برنامه ریزی شهرستان حاجی آباد تامین و تخصیص داده می‌شود.

رضایی ادامه داد: در برنامه سال جاری اعتباری به مبلغ یک میلیارد تومان برای بازگشایی و آسفالت این مسیر و راه باغات حاجی آباد تامین شده که سهم راه روستایی رائیز ۴۰۰ میلیون تومان است، ولی تاکنون اعتباری تخصیص داده نشده است.

این مقام مسوول با اشاره به منابع اعتباری هر ساله تخصیص یافته برای اتمام این مسیر، عنوان داشت: با وضع اعتباری موجود، دو سال به طول می‌انجامد تا مابقی این راه روستایی بازگشایی و آسفالت شود.

وی در ادامه به افزایش سرسام آور قیمت هر کیلومتر ساخت راه روستایی که شامل خاک ریزی، خاک برداری، آسفالت و ابنیه فنی و ... طی دوسال اخیر اشاره کرد و افزود: تا سال ۹۵ به ازای هر کیلومتر راه روستایی ۸۰ میلیون تومان هزینه می‌شد، ولی متأسفانه درحال حاضر این مبلغ به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رسیده‌ است.

معاون فنی و نظارت اداره کل حمل و نقل جاده ای هرمزگان در پایان بیان کرد: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث کندی در اجرا و تکمیل پروژه‌ها شده است.

گفتنی است، خبرگزاری فارس سامانه ای را تحت عنوان «فارس من» طراحی کرده تا شهروندان بتوانند مسائل و مشکلات خود را در این سامانه مطرح و ثبت کنند تا خبرنگاران این رسانه مسائل مشکلات را از مسؤولان مربوطه پیگیری کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول