اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صنایع برای اشتغال مددجویان کمیته امداد سهم قرار دهند/ تمام دغدغه رهبری سفره مردم است

امام جمعه بندرعباس گفت: صنایع استان هرمزگان واجب است برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در اشتغال سهمی قرار دهند.

صنایع برای اشتغال مددجویان کمیته امداد سهم قرار دهند/ تمام دغدغه رهبری سفره مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آئین واگذاری ۱۴۰ واحد مسکونی به ایتام و نیازمندان و آغاز ساخت ۱۲۰ واحد مسکن ایتام و نیازمندان اظهار داشت: خدمت به نیازمندان نعمت است و اول باید برای خدمت کردن به آن شکرگزار باشیم.

وی افزود: بعد از عمل کمک به نیازمندان، به فرمایش امام صادق(ع) چون گیرنده حواله دست خداوند است، باید دست خودمان را هم ببوسیم. قبل از احسان به فقیر خداوند آن را تحویل می گیرد.

وی ادامه داد: قبل و بعد عمل نیک شیطان ورود پیدا می کند و قبل از آن کار را کوچک و بعد از  انجام، آن را بزرگ می کند و یک تسویف هم در بین عمل وجود دارد که سعی می کند عمل را عقب بیاندازد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: شیطان در مرحله سوم عمل را بزرگ می کند و انسان را به غرور می کشاند. لذا خداوند در قرآن کریم هشدار می دهد که صدقات خود را با منت گذاشتن و اذیت کردن ندهید که باعث ابطال عمل می شود.

عبادی ادامه داد: ارزش مبارزه ای که انسان با نفس و شیطان در انفاق می کند از ارزش مالی که انفاق می کنیم بیشتر است.

وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد کارهای خوب در حوزه امداد به مستضعفین هستیم و این گام با گام اول فرق دارد زیرا در گام دوم باید فقر را ریشه کن کنیم زیرا نمی توانیم به جهان اسلام فقر صادر کنیم.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: یک روزی باید برسد که کمیته امداد تلاش بکند که سطح رفاه مردم را بالا ببرد و فقر کاملا ریشه کن شده باشد و این مهم میسر است و اینکه ما امروز می بینیم بخش اشتغال بسیار مورد تاکید قرار گرفته است در کمیته امداد یعنی می توانیم به اهداف خود برسیم.

وی ادامه داد: سرریز کم‌کاری‌های جاهای دیگر باعث ایجاد فقر می شود زیرا ما در اشتغال زیاد کار نکرده ایم و با وجود صنعتی بودن استان، زیبنده نیست ما در آمار ها جزو بیکارترین استان ها باشیم و این اتفاق معلوم است که تولید فقر می کند.

عبادی افزود: امروز یکی از واجبات در هرمزگان برای کمک به نظام و مستضعفین این است که تمام صنایع برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد سهمی را مشخص کنند و آن ها را به کار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: تمدن سازی شروعش از فقرزدایی است و تا فقر در جامعه ما وجود دارد دهان ما بسته است و تمام دغدغه رهبری سفره مردم و محرومین است و باید مشکل سفره مردم را حل کنیم و الحمدالله کمیته امداد سفره محرومان را هدف گرفته است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول