اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آمادگی ۹۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از آمادگی ۹۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در همدان خبر داد.

آمادگی ۹۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرسول شیخی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و با ایجاد ۹۰۰ پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه مردم است.

وی بیان کرد: همشهریان می‌توانند با سهولت کد #۵*۰8۱*۸۸۷۷* را به وسیله تلفن‌های همراه خود شماره‌گیری کرده و فطریه خود را پرداخت کنند و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵ ویژه پرداخت فطریه عام – نیز برای پرداخت غیر حضوری فطریه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه نماز عید فطر در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز اقامه خواهد شد افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارت‌خوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شد.

وی با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه ادامه داد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

شیخی‌زاده یادآور شد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس ۳ کیلوگرم از قوت غالب و نظر مراجع تقلید از مبلغ ۶۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس مصوبات شورای زکات استان مقرر شد جمع‌آوری زکات فطره توسط صندوق‌هایی که به‌ صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند، توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد همدان یادآور شد: انتشار هرگونه شماره‌ حساب بانکی غیر از شماره‌ حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول