اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رژه روز ارتش در میدان باباطاهر برگزار می‌شود/ خودکفایی ارتش در سامانه‌ دفاعی و تجهیزات نظامی

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه مراسم رژه روز ارتش ۲۹ فروردین در میدان باباطاهر برگزار می‌شود گفت: ارتش در بسیاری از ادوات نظامی و سامانه‌های دفاعی از جمله پهپاد به خودکفایی رسیده و حتی یگان‌های کوچک نیز به سامانه‌های پدافند مهاجر مجهز شدند.

رژه روز ارتش در میدان باباطاهر برگزار می‌شود/ خودکفایی ارتش در سامانه‌ دفاعی و تجهیزات نظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهرداد صفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش و سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی اظهار کرد: به مناسبت روز ارتش ۳۰۰ برنامه در نظر گرفته شده که دیدار با امام جمعه، دیدار با کارکنان وظیفه، اهدای کمک‌های مومنانه، رژه نیروهای مسلح در میدان باباطاهر، برگزاری کلاس‌‌های ورزشی و عقیدتی بخشی از برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای جنوب شرقی به طول ۹۶۵ کیلومتر به دست نیروهای زمینی مرزبندی می‌شود افزود: در مرزهای غربی نیز قریب دو سال است که کارکنان تیپ ۳۱۶ در حال حراست از مرزهای غربی هستند.

 فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه امسال سعی داریم در سالروز شهادت شهید قهرمان این شهید را بیشتر به مردم معرفی کنیم تأکید کرد:  این تیپ به نام شهید «قهرمان دودانگه» نامگذاری شده و به زودی یادواره‌ای در سالروز شهادت این شهید برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کارکنان ارتش موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف کسب کرده‌اند به طوری که در مسابقات کشورهای همسایه کارکنان نیروی زمینی رتبه اول را دارند و دو نفر از کارکنان به عنوان مربی در کشورهای خارجی کار می‌کنند.

صفری با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان تولید، اقتصاد و دانش‌بنیان تصریح کرد: طرح‌های ما نظری است و اگر تصویب شود حمایت مالی از آنها را خواهیم داشت زیرا اشتغال‌آفرینی برای مهم مهم است و در این راستا یکی از طرح‌های اولویت‌دار ما مهارت‌آموزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در قالب طرح کوثر به کارکنان منزل مسکونی اعطا می‌شود خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کوثر با تدابیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش، ساخت حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی از سال ۹۷ آغاز شده که ۶۰۰ واحد در همدان در حال ساخت است، ۱۵۰ واحد ساخته و تحویل داده شده است.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان در خصوص وضعیت سامانه‌ها راداری و پهپادهای ارتشی نیز عنوان کرد: ارتش در بسیاری از ادوات نظامی و سامانه‌های دفاعی از جمله پهپاد به خودکفایی رسیده و حتی یگان‌های کوچک نیز به سامانه‌های پدافند مهاجر مجهز شدند. 

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در زمینه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی نیز ورود کرده است افزود: در طرح انتقال فاضلاب به سیستم فاضلاب شهری به طول ۵ هزار و ۸۰۰ متر، تاکنون ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول