اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جبران کم‌کاری‌های دولت تدبیر و امید در دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در دولت گذشته هیچگاه گزارش راستی آزمایی ایجاد اشتغال منتشر نشد گفت: در ایجاد اشتغال بسیاری از کم کاری‌ها را با عملکرد جهادی در دولت سیزدهم جبران کرده و عملکرد خوبی در این بخش داشته‌ایم.

جبران کم‌کاری‌های دولت تدبیر و امید در دولت سیزدهم

حسینعلی خواجه مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص اظهارات انجام شده روزهای اخیر در خصوص آمار اشتغال و سهم پایین استان گلستان در ایجاد اشتغال اظهار کرد: متاسفانه اظهاراتی از زبان من بیان شد که صحت ندارد و من چنین مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام.

وی ادامه داد: وضعیت ایجاد اشتغال در استان گلستان وضعیت بدی نیست و اقدامات بسیار خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال و ایجاد اشتغال در استان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در دو سال پایانی دولت قبل در سال ۱۳۹۸ میزان تعهد اشتغال استان گلستان ۳۰ هزار شغل بوده که در سامانه رصد ۲۷ هزار و ۹۳۰ شغل به ثبت رسیده است.

خواجه‌مظفری گفت: همچنین در سال ۱۳۹۹ این عدد تغییری نداشته و گزارش دولت حاکی از ایجاد اشتغال ۲۹ هزار و ۲۲۷ شغل بود که در همان زمان این موضوع مورد نقض و نقد رسانه‌ها قرار گرفت و هیچگاه آمار پس از راستی‌آزمایی منتشر نشد.

وی اضافه کرد: در سال نخست دودلت سیزدهم در استان گلستان ۲۵ هزار و ۱۳۶ نفر تعهد اشتغال برای گلستان در نظر گرفته شده که در همین سال مسئولان استان توانستند ۱۱۸ درصد شغل را در گلستان محقق کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: سال گذشته سهمیه اشتغال استان گلستان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۳۸ هزار و ۷۰ اشتغال در سامانه به ثبت رسید.

خواجه‌مظفری گفت: دولت قبل در سال 1398 تنها 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرد و در سال  ۱۳۹۹ به میزان ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی در گلستان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رشد خوبی داشت و در سال ۱۴۰۰ میزان ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ سقف پرداخت تسهیلات برای اشتغال استان گلستان ۵۰ میلیون تومان بود و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی با ۱۰ میلیون تومان تسهیلات را در سامانه اشتغال ثبت کرده بودند.

خواجه‌مظفری افزود: اما در دولت سیزدهم میزان سقف تسهیلات مشاغل به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و دولت در این بخش به مشاغل حمایتی و اقشار ضعیف توجه ویژه داشته است.

وی افزود: براساس گزارش کارگروه اشتغال استان گلستان کمیته امداد ۹۴ درصد و بهزیستی ۹۱ درصد موفق به پرداخت تسهیلات اشتغال شده بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با ارائه آمارهای کذب و تزریق مطالب نادرست به دنبال ایجاد یاس و نا امیدی بین مردم هستند.

خواجه‌مظفری گفت: همکاران ما به صورت دائم و بی وقفه در تلاش هستند بتوانند حتی یک شغل بیشتر ایجاد کنند تا شاهد اتفاقات خوبی برای جوانان باشیم.

وی در پایان از تعامل و همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم بانک‌ها مسیر را برای تسهیلات اشتغال از گذشته هموارتر کرده تا شاهد رشد ایجاد اشتغال برای جوانان در استان گلستان باشیم.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول