اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گام عملی دولت سیزدهم در اجرای سیاست الگوی کشت در کشور

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه قانون‌گذاری و اصلاح و بازنگری قوانین در مجلس شورای اسلامی، نگاه ما مانع‌زدایی برای تولیدات و حمایت از تولید و رونق اقتصادی است.

گام عملی دولت سیزدهم در اجرای سیاست الگوی کشت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان علی‌آباد کتول، رحمت‌الله نوروزی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تاکیدات و منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر توجه به حوزه تولید و اقتصاد، نگاه ما هم در بخش قانون‌گذاری، اصلاح و بازنگری قوانین، حمایت از تولید و مانع‌زدایی در این حوزه است.

وی تصریح کرد: نگاه ما در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و حتی حوزه ساختمان، باید با نگاه حمایتی، موانع مختلف در این مسیر باید رفع شود.

عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در حوزه تولید و مشکلات بیمه‌ای، موانع موجود را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در کشور ۱۱ هزارو ۲۸۴ عنوان قانون داریم که برخی از این قوانین بر اساس شرایط زمان باید پالایش شود که مجلس شورای اسلامی با همکاری نمایندگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهیدبهشتی در حال اصلاح آن است.

نوروزی در خصوص حذف ارز ترجیحی بیان کرد: بنده با حذف یکباره ارز ترجیحی مخالف بوده و معتقد بودم این ارز باید به تدریج حذف شود و بسترهای لازم برای اقشار مختلف کارگران، مددجویان کمیته‌امداد و بهزیستی فراهم شود تا به این اقشار ضربه زیادی وارد نشود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران این ارز، دولت برنامه ارائه کالابرگ و کارت الکترونیکی ارائه داده که تاکنون ۹۷ درصد آن انجام شده و امید داریم با این طرح اقشار ضعیف جامعه از هرگونه فشار اقتصادی مصون بمانند.

گام عملی دولت سیزدهم در اجرای سیاست الگوی کشت در کشور

وی با اشاره به سیاست الگوی کشت ابراز کرد: بعد از پنج دهه صحبت از اجرای سیاست الگوی کشت، دولت سیزدهم با عزم جدی این طرح را ابلاغ کرد که اگر این سیاست به طور کامل اجرا شود، گام بزرگی در دولت سیزدهم برای تحول کشاورزی در کشور خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: یکی از کارهای بزرگ مجلس شورای اسلامی در دولت سیزدهم، شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی است، در این شورا قیمت خرید تضمینی گندم از رشد و افزایش خوبی برخوردار بود و امید داریم این قیمت در مرحله بعدی هم افزایش پیدا کند.

وی افزود: طرح اجرای سیاست الگوی ‌کشت باید بومی شود و نظام مسائل این طرح باید شهرستان به شهرستان و استان به استان بررسی و سند جامع کشت براساس الگوی کشت منطقه بومی و اجرا شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه برخی از محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی ، جزء محصولات در شورای سیاست‌گذاری قیمت نبوده و صنایع تبدیلی برای این محصول وجود ندارد و متاسفانه هیچ یک از بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و دیگر ارگان‌ها و نهاده‌ها سرمایه‌گذاری لازم در این خصوص انجام ندادند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب در استان گلستان و اینکه محصول چغندر قند یک محصول استراتژیک نبود و زیرساخت و بستر آن در استان‌های خوزستان و خراسان فراهم است، با کشت این محصول در استان گلستان موافق نیستم.

پایان پیام/۸۳۰۲۱ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول