اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار در گلستان/ بیمه ۲۸۰ هزار کارگر در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیش از ۲۸۰ هزار نفر بیمه شده کارگری در استان گلستان ثبت شده است.

کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار در گلستان/ بیمه ۲۸۰ هزار کارگر در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: بازدید از خانواده شهدای کارگری، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی، برگزاری میز خدمت در ۱۴ شهرستان و ۲۵۰ روستا از جمله بزنامه‌های این هفته در استان گلستان است.

وی اضافه کرد: افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری، خانه‌های فرهنگ کارگری، بازدید از واحدهای تولیدی در هفته کار و کارگر در استان گلستان انجام خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هرچه به کارفرما و سرمایه‌گذار احترام بگذاریم به کارگر احترام گذاشتیم و هرچه کارفرمایان توانمندتر شوند، شرایط کارگران نیز بهتر خواهد شد.
خواجه‌مظفری تاکید کرد: بازدید از خانواده کارگران آسیب دیده جزء برنامه‌های ویژه این هفته است که به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: دیدار اعضای ستاد هفته کار و کارگر با استاندار گلستان و نماینده ولی‌فقیه، حضور در نماز جمعه و تبیین دستاوردهای دولت در عرصه کارگری از دیگر برنامه‌های این هفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: نشست سه جانبه نمایندگان کارگری، کارفرمایان و دولت در هفته کار و‌کارگر در استان گلستان در راستای بررسی مشکلات جامعه کار و تلاش برای نخستین بار در استان گلستان در هفته کار و کارگر به اجرا گذاشته خواهد شد.
خواجه‌مظفری بیان کرد: معتقدیم برای حل مشکلات کارگران باید نماینده کارگران نیز در جلسات تصمیم‌گیری و حتی نشست‌های هم‌اندیشی حضور داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ بازرس در استان گلستان فعالیت دارند. افزود: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان از واحدهای تولیدی در سال گذشته حوادث ناشی از کار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۴ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: تعداد کارگران بیمه شده در سطح استان ۲۸۰ هزار و‌۳۷۰ نفر است و تعداد کارگاه‌های فعال ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه است.
خواجه مظفری گفت: نرخ بیکاری در استان گلستان در زمستان سال گذشته ۹/۷ درصد است و  نرخ مشارکت اقتصادی ۳۷/۷ درصد است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار ثبت شده ۵۰۰ هزار و ۷۸۹ نفر جمعیت شاغل در بخش‌های خصوصی استان گلستان است و ۲ هزار و ۴۴۷ نفر بیکارانی بودند که در کاریابی‌های انجام شده به کارگاه‌ها برای اشتغال معرفی شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: ۲۹ دفاتر کاریابی در استان گلستان فعال هستند.

خواجه‌مظفری گفت: ۲۷۸ تشکل کارگری، ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در استان فعال است.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۲۶ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان گلستان از این خدمات استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول