اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خبر خوش برای گنبدی‌ها/ موافقت «طهرانچی» با ایجاد دانشکده پزشکی در گنبدکاووس

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بکر و بی‌شمار شهرستان گنبدکاووس، گفت: موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را برای ایجاد دانشکده پزشکی در گنبدکاووس اخذ کرده‌ایم.

خبر خوش برای گنبدی‌ها/ موافقت «طهرانچی» با ایجاد دانشکده پزشکی در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس به گواه بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان یکی از شهرستان‌های سرشار از ظرفیت برای توسعه و پیشرفت است که در طی سال‌های متمادی از روند توسعه عقب مانده است. بسیاری از زیرساخت‌ها در این شهرستان با وجود تلاش‌های گسترده و توفیقات عظیم در حوزه‌های مختلف هنوز به میزان نیازمندی این شهرستان ایجاد نشده و همین موضوع موجب شده تا نخبگان و فرهیختگان این شهرستان مطالباتی را به صورت جدی از مسوولان استانی و ملی داشته باشند.

از این رو جمعی از فعالان رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و موسسات مردمی شهرستان گنبدکاووس در نشستی صمیمی با استاندار گلستان ضمن بیان دغدغه‌های خود پیگیر آخرین وضعیت مطالبات مردم شهرستان گنبدکاووس از «هادی حق‌شناس» استاندار گلستان شدند.

* گنبدکاووس شهر ظرفیت‌هاست/ نیازمند پیگیری همه‌جانبه مطالبات گنبدی‌ها در سطح ملی هستیم

استاندار گلستان در این میزگرد ضمن تقدیر از حساسیت نخبگان، جوانان، سمن‌ها، مجموعه‌های مردمی و انقلابی نسبت به توسعه استان و منطقه، اظهار کرد: از همان روز نخستی که در استان گلستان توفیق خدمت پیدا کردم نسبت به ظرفیت و پتانسیل جوانان، رسانه‌ها و نهادهای مردمی استان اشراف داشتم و آن را یکی از مهم‌ترین بسترها برای توسعه گلستان قلمداد کردم.

هادی حق‌شناس در پاسخ به مطالبه‌ای پیرامون سرنوشت ایجاد دانشکده و یا دانشگاه علوم پزشکی در گنبدکاووس، افزود: در تماس با «آقای دکتر طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور موافقت ایشان برای ایجاد دانشکده پزشکی در گنبدکاووس را اخذ کردم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه این موضوع را به اطلاع نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان رسانده‌ام، خاطرنشان کرد: حال نیازمند پیگیری مشترک مسوولان محلی و استانی برای اخذ موافقت نهایی وزارت بهداشت هستیم.

* آمادگی کامل خود برای بازگشایی مرز را به مسوولان ترکمنستان اعلام کردیم

حق‌شناس با اشاره به دیدار اخیر خود با سرکنسول «ترکمنستان» در «مشهد مقدس» و ارتباط تلفنی و تصویری با استاندار «بالکان» این کشور، ادامه داد: در این ارتباطات ضمن اعلام آمادگی کامل کشورمان برای بازگشایی مرزهای ترانزیتی و مسافربری از آنها درخواست بررسی مجدانه موضوع بازگشایی مرز «اینچه‌برون» برای کامیون‌ها و افراد شدم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل گمرک هزینه‌های بسیاری را برای استانداردسازی گمرک اینچه‌برون از لحاظ زیرساخت‌های بهداشتی و ایمن در شرایط کرونایی صورت دادیم، گفت: متاسفانه با وجود این هزینه‌ها و اقدامات هنوز موفق به جلب نظر مسوولان ترکمنستان نشده‌ایم.

استاندار گلستان با بیان این نکته که گنبدکاووس شهر ظرفیت‌هاست و هنوز بکر و دست‌نخورده باقی مانده است، تصریح کرد: همه ما و شما در کنار هم باید توسعه و آبادانی شهرستان گنبدکاووس را با همدلی، اتحاد و یکپارچگی پیگیری کنیم.

* همه مدیران ارشد استان موافق راه آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس هستند

حق‌شناس با اعلام موافقت و همراهی تمامی مسوولان سیاسی و اقتصادی استان گلستان برای راه‌اندازی راه‌آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس و سپس به سمت آزادشهر یا خراسان‌شمالی، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری با کمک نمایندگان مجلس و اتاق بازرگانی استان این پروژه را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی در پاسخ به مطالبه‌ای پیرامون تداوم حمایت مالی وزارت کشور از مسیر شهرداری گنبدکاووس از تیم والیبال این شهر نیز خاطرنشان کرد: تا زمانی که اسپانسر خصوصی توانمندی پیدا کنیم شهرداری گنبدکاووس و گرگان از تیم‌های والیبال و بسکتبال حمایت می‌کنند البته بنده در حال رایزنی با چند اسپانسر خصوصی هستم تا به سرعت بتوانیم با خصوصی کردن این تیم‌ها به تداوم موفقیت‌ها و ثبات آنها کمک کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به افتتاح بی‌سابقه پروژه‌های اقتصادی و عمرانی در دولت فعلی به ویژه در استان گلستان با وجود تحریم‌های ظالمانه، تاکید کرد: مردم باید بدانند که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور دولت تلاش خود برای شکست نقشه‌های اقتصادی دشمن را به کار بسته و در این مسیر نیز نسبتا موفق بوده است.

* تعیین تکلیف دانشکده پزشکی در گنبدکاووس/ اتاق شیشه‌ای انتخابات در فرمانداری‌ها شکل بگیرد

مدیر موسسه آوای جوانان پویا در این نشست با اشاره به لزوم تسریع در پیگیری‌های مسوولان برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی در شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: گنبدکاووس از معدود شهرستان‌های دارای فرمانداری ویژه است که از داشتن یک مرکز آموزشی پزشکی محروم است.

مهدی باقریان با تاکید بر اینکه باید هرچه زودتر اخذ ردیف بودجه و تامین اعتبار پروژه راه‌آهن اینچه‌برون، «گنبدکاووس» به «شاهرود» نهایی شود، افزود: ایجاد اتاق شیشه‌ای در انتخابات پیش‌رو و ایجاد بستر کاملا شفاف برای حضور خبرنگاران در تمامی فرآیند انتخابات از ثبت‌نام تا اعلام نتایج خواسته به حق فعالان رسانه‌ای استان است.

وی با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای سیاسی کردن خانه مطبوعات استان گلستان، گفت: ما نگران سیاسی شدن خانه مطبوعات و انحراف از اهداف و آرمان‌های این نهاد تاثیرگذار و پیشرو در حوزه‌های مختلف هستیم که در کنار نگرانی ما از عدم حمایت قضایی از خبرنگاران در برابر سوت‌زنی فساد در زمره نگرانی‌های اصلی ما قرار دارد.

* رفتار برخی مسوولان خیرین گنبدکاووس را بی‌انگیزه می‌کند

فعال رسانه‌ای شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به حجم سنگین پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: انتظار ما این است که اولویت دولت به پایان رساندن پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام موجود در شهرستان گنبدکاووس باشد.

رحمان رحیمی‌سعید با بیان اینکه گنبدکاووس بهترین و همراه‌ترین خیرین و نیکوکاران را در سطح کشور داراست، اضافه کرد: متاسفانه برخی مسوولان با بهره‌برداری از تلاش‌های خیرین و به نوعی جلوه دادن تلاش خیرین به عنوان تلاش خود موجب بی‌انگیزه کردن نیکوکاران در شهرستان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم نشست استاندار گلستان با اهالی رسانه، جوانان و نخبگان شهرستان‌های استان، گفت: یکی از مطالبات مردم شرق استان گلستان به ویژه گنبدکاووس بازگشایی هرچه سریع‌تر مرز ایران و ترکمنستان است که نیازمند تلاش‌های دیپلماتیک خاص و ویژه‌ای است.

* دولت در توزیع کالاهای اساسی بی‌برنامه است/ کمربندی گنبدکاووس را تکمیل کنید

فعال حوزه رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس در این نشست با انتقاد از ضعف دولت در توزیع کالاهای اساسی در سطح استان گلستان، ادامه داد: متاسفانه در عصر تکنولوژی و ارتباطات هنوز برای توزیع کالا در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نتوانسته‌ایم یک سامانه و مکانیزم درست طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

شاه‌قربان قاضی با انتقاد از رشد افرادی که به ظاهر، بدون آموزش و تخصص نام خبرنگار را یدک می‌کشند، افزود: انتظار ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار محترم حمایت از خبرنگاران تولیدکننده و واقعی در سطح استان است.

وی با اشاره به لزوم اتمام و تکمیل پروژه کمربندی شهرستان گنبدکاووس برای توسعه‌های بعدی در این شهرستان، تصریح کرد: افزودن روستاهای اقماری شهر گنبدکاووس به محدوده شهری و ایجاد شهرداری منطقه در این شهر می‌تواند به افزایش بودجه و اعتبارات شهرداری و در نهایت به توسعه شهری گنبدکاووس کمک کند.

* لزوم تداوم حمایت وزارت کشور از والیبال گنبدکاووس

منتقد و تحلیلگر ورزشی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم ایجاد سازمان فرهنگی ورزشی در شهرداری گنبدکاووس، اظهار کرد: با ایجاد سازمان فرهنگی ورزشی و افزایش اعتبارات مستقیم شهرداری از محل بودجه‌های دولتی می‌توان به حمایت مستحکم و قاطع از تیم‌های ورزشی در گنبدکاووس امیدوار بود.

شیرمحمد شیروانی با انتقاد از بسته شدن درب استادیوم تختی گنبدکاووس به بهانه حضور احتمالی بخش خصوصی، افزود: متاسفانه چندین ماه است به این بهانه واهی مردم و هیئت‌های ورزشی از بهره بردن از فضای بسیار خوب این مجموعه محروم شده‌اند.

وی وضعیت سالن «شهدای چای‌بوئین» به ویژه کف‌پوش این سالن ورزشی را در شان ورزش گنبدکاووس ندانست و تاکید کرد: در این سالن که مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته برگزار می‌شود کمترین انتظار بهبود وضعیت سالن و کف‌پوش آن است.

* بیمه خبرنگاران به فراموشی سپرده شده/ رشد سرسام‌آور قیمت چاپ نشریات

فعال فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در این نشست با تقدیر از توجه استاندار گلستان به مطالبات عمومی و پیگیری جدی این مطالبات، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین مطالبات در جامعه خبرنگاری استان مساله بیمه خبرنگاران است که متاسفانه هیچ توجه جدی از سوی مسوولان مربوطه به آن نمی‌شود.

یاسمن حمیدیان با اشاره به عدم حضور صنایع بزرگ و مادر در شهرستان گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: مردم ما خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران بزرگ برای راه‌اندازی صنایع مادر و اشتغال‌آفرین در سطح شهرستان گنبدکاووس هستند.

وی با سرسام‌آور دانستن افزایش قیمت‌های چاپ نشریات در استان گلستان، ادامه داد: امیدواریم استاندار محترم با ایجاد یک شبکه نظارت و همچنین حمایت ویژه از رسانه‌های مکتوب مانع از فروپاشی و تعطیلی نشریات مکتوب شوند.

* روند اخذ وقت دیدار با استاندار تسهیل شود

پیشکسوت رسانه‌ای و خبرنگار گنبدکاووس با انتقاد از بی‌توجهی همه مسوولان به خبرنگاران در حوزه معیشت و کمک‌های معیشتی در شرایط کرونایی، اضافه کرد: سال‌هاست به خبرنگاران قول اهدای مسکن و یا زمین می‌دهند اما این مهم فقط در حد یک شعار باقی مانده است.

محمدرضا احمدی با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر استاندار با مردم و نخبگان، گفت: یکی از خواسته‌های مردم به ویژه مردم در خارج از مرکز استان تسهیل در اخذ وقت از استاندار برای دیدار با ایشان است که متاسفانه به نظر می‌رسد به سختی به دست می‌آید.

گفتنی است در پایان این نشست استاندار گلستان در تماس‌های تلفنی با مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بازرسی استانداری، تامین اجتماعی، بیمه سلامت و ورزش و جوانان استان به بررسی برخی انتقادات مطرح شده پرداخت و دستور رفع معضلات در اسرع وقت را صادر کرد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول