اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمبود 3 گروه خونی در گلستان/ اهدای خون بهبود یافتگان کرونایی بعد از یک ماه

مدیرکل انتقال خون استان گلستان از کمبود سه گروه خونی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه در سازمان انتقال خون استان گلستان با کمبود سه گروه خونی«A»،«B» و «AB» مواجه هستیم که از مردم شریف گلستان انتظار داریم ما را در زمینه اهدای خون یاری کنند.

کمبود 3 گروه خونی در گلستان/ اهدای خون بهبود یافتگان کرونایی بعد از یک ماه

سیدصادق بنی‌عقیل امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سازمان انتقال خون استان گلستان به همه گروه‌های خونی احتیاج داریم ولی کمبود سه گروه خونی «A»، «B» و «AB» بیشتر احساس می‌شود که امیدواریم مردم در این امر خداپسندانه ما را مساعدت کنند.

وی تصریح کرد: نیاز ما به خون همیشگی است و هیچ جایگزینی برای این مایه حیات نداریم متاسفانه عمر فرآورده‌های خونی بسیار کم است به عنوان مثال طول عمر پلاکت‌های خونی سه روز است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ابراز کرد: ما همیشه نیازمند ایثار و مهربانی هموطنان‌مان هستیم مردم به اهدای قطرات خونشان زندگی و شادی را به بیماران هدیه می‌دهند.

بنی‌عقیل با تاکید بر اینکه سالم‌ترین افراد به سازمان انتقال خون مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ 50 درصد از اهدای خون ما توسط بانوان انجام می‌شد ولی متاسفانه امروزه حضور بانوان به مراکز انتقال خون به پنج درصد تقلیل یافته است که امیدواریم شمار مراجعه‌کننده بانوان به این مراکز افزایش پیدا کند.

*اهدای خون بهبودیافتگان کرونایی بعد از یک ماه

وی با اشاره به اینکه بهبودیافتگان کرونایی نیز می‌توانند اهدای خون را انجام دهند، گفت: بهبودیافتگان کووید19 می‌توانند یک ماه بعد از بهبودی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان درخصوص اهدای خون توسط بهبودیافتگان کووید 19 ادامه داد: برای اهدای خون ترجیحا بهتر است آقایان به مراکز انتقال خون مراجعه کنند ولی اگر خانمی سابقه بارداری و سقط جنین نداشته باشد می‌تواند برای اهدای پلاکت خون به این سازمان مراجعه کنند و به شکرانه این سلامتی خون خود را اهدا کند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول