اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ثبت 36 وقف جدید در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از ثبت 36 وقف جدید طی سال جاری در این استان خبر داد.

ثبت 36 وقف جدید در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد ظهر امروز در جمع نمازگزاران گرگانی اظهار کرد: سنت دینی و ممتاز وقف مصداق بارزی از صدقه جاریه است که صالحات و باقیات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: گلستان به عنوان یکی از استان های پیشگام در حوزه فقط به شمار می‌رود که از دیرباز مردم این سامان دیندار و متدین بودند و با عشق به خدمت رسانی به دیگران در عرصه وقت گام برداشته و جز پیشگامان به شمار می‌روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: امروز بیش از 5 هزار و 500 موقوفه و ۶۷ هزار رقبه وقفی در استان گلستان وجود دارد که در سامانه اوقاف و امور خیریه اوقاف به ثبت رسیده است.

سلیمانی فرد یادآور شد: بیش از ۸۵۰ نیت از نیات واقفان در سامانه اوقاف و امور خیریه بحث برسیده است ولی بیشتر موقوفات ما مشتمل بر تعزیه داری اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی گفت: از دیگر نیات واقفان می‌توان به کمک به حوزه های علمیه، امور خیریه، سلامت، آموزش و درمان بیماران نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد:  پشتیبانی بزرگی برای اسلام برای وحدت جامعه و در طول سال خدمات زیادی از سوی اوقاف انجام شده است.

سلیمانی فرد افزود: در سیل اخیر که مسئولان و مردم برای کمک به سیل زدگان بسیج شده بودند اصحاب وقف با بیش از ۱۹۰ هزار پرس غذای گرم را بین شهرستان های سیل زده استان توزیع کردند.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۷۵۰ بسته حمایتی و لوازم خانگی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان بین مناطق محروم و سیل زده استان توزیع شد.

سلیمانی فرد بیان کرد: در ماه محرم ۵۰۰ هیئت مذهبی در قالب طرح شمیم رضوی از عواید موقوفات بهره‌مند شدند و همچنین برای نخستین بار در کشور بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر از خدام  و یا امنای مساجد و اماکن مذهبی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند که این طرح پایلوت در کشور شده و سایر استان‌ها نیز بنا است اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در مهر امسال نیز بیش از ۵۰۰  بسته  تحصیلی شامل کیف و نوشت افزار ایرانی اسلامی از عواید وقت و با همت خیران بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان گلستان تاکید کرد:  ۱۱ زندانی جرایم غیرعمد نیز در ماه اخیر توسط موقوفات و خیرین آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده برگشتند و با پشتیبانی وقف بیش از ۵۰۰ مبلغ از ابتدای امسال تاکنون نیز در راستای نشر معارف اسلامی و احکام و معارف نورانی اسلام و فعالیت می‌کنند.

سلیمانی‌فرد افزود:  بیش از ۱۶  مدرسه علمیه نیز از مواهب وقت بهره مند می شوند و در سال برنامه ریزی شده که به صورت خاص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات حوزه های علمیه  کم  و خدمت رسانی شود.

وی ابراز داشت:  در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق نیز ۴۰  نفر از اساتید آموزش دیدند و با توجه به اینکه طلاق یکی از دغدغه‌های خانواده و آسیب‌های اجتماعی است در سراسر استان این عزیزان فعالیت می‌کند و اقدامات آنها اثر بخش خواهد بود.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان گلستان ادامه داد: در بخش خدمت رسانی به روستاییان نیز با توجه به اینکه ۴۶ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و ۱۳۰ روستای موقوفه در استان وجود دارد تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و برای نخستین بار در کشور فعالیت‌های اوقاف به دفاتر ict روستایی واگذار شده  تا بدون مراجعه حضوری خدمات خود را ارائه کنیم.

سلیمانی‌فرد گفت: در بخش بقاع متبرکه نیز  ۶۶ پروژه را در مساحت ۲۶ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان دنبال می‌کنیم که از ابتدای سال جاری تاکنون اجرایی شده و ۲۸ پروژه آن در هفته آینده با حضور استاندار و مسؤولان ملی و استانی و بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی افزود: در حوزه بافت تاریخی استان گلستان نیز ۲۱ پروژه را با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کنیم و ۸ میلیارد تومان برای این پروژه ها در بافت تاریخی گرگان هزینه شده است‌.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان گلستان یادآور شد: همچنین اوقاف در حوزه گردشگری و سلامت از طرح های دانش بنیان نیز حمایت می‌کند و با توجه به اینکه استان گلستان ظرفیت کشاورزی زیادی دارد با رهنمود نخبگان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، سازمان اوقاف و سازمان اوقاف با توجه به استعدادهایی که در استان وجود دارد از این طرح حمایت می‌کند تا سبد اقتصادی خانوار تقویت شود و اشتغال جوانان نیز به وجود بیاید.

سلیمانی‌فرد بیان کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون ۳۶ وقف جدید به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول