اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل اوقاف استان گلستان خبر داد

ایجاد گلخانه و مزرعه 10 هکتاری انرژی پاک در موقوفات گنبدکاووس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به ضرورت بهره‌وری موقوفات در سطح استان گلستان، گفت: ایجاد گلخانه و مزرعه 10 هکتاری انرژی پاک در گنبدکاووس یکی از برنامه‌های پیش‌رو ماست.

ایجاد گلخانه و مزرعه 10 هکتاری انرژی پاک در موقوفات گنبدکاووس

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس و به ویژه آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) برای همه ما در سطح استان جایگاه ویژه‌ای دارد که همواره ثابت و جاودانه است.

وی با بیان اینکه در دیدار اخیری که با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان داشتم ایشان بر بزرگداشت و برگزاری کنگره گرامیداشت امامزاده یحیی بن زید (ع) تاکید کردند، افزود: تمام تلاش ما این است که این کنگره را در سطح بین‌المللی و با اقتدار برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تاکید بر اینکه به دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توسعه فیزیکی و سخت‌افزاری همراه و توام با توسعه فعالیت‌های نرم افزاری و فرهنگی در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه باید بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مرکز جذب دلها باشد.

سلیمانی فرد با اشاره به اینکه 123 بقعه متبرکه استان گلستان را عطرآگین کرده‌اند، گفت: از همان لحظه نخست ورود به استان گلستان به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه دغدغه ویژه‌ای برای برگزاری مراسمی در خور و شان امامزاده یحیی بن زید (ع) به عنوان یکی از شاخص‌ترین بقاع متبرکه استان گلستان داشتم.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) باید محور وحدت و نورانیت بخشی در منطقه و حتی فرامنطقه باشد، اضافه کرد: یکی از بزرگترین اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی این امامزاده شریف این مساله و البته تعالی فرهنگ زیارت در سطح کشور و استان گلستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه در استان گلستان بالغ بر 5 هزار و 500 موقوفه و 65 هزار رقبه وقفی ثبت شده است، گفت: سه وظیفه اصلی ما در مجموعه اوقاف و امور خیریه احیا، تثبیت و افزایش بهره‌وری با سرمایه‌گذاری‌های منطقی و حساب شده است.

سلیمانی‌فرد از شناسایی چند پروژه در گنبدکاووس برای سرمایه‌گذاری و ایجاد بهره‌وری از موقوفات مشخص و پیشنهاد شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها یک زمین 10 هکتاری در مجاورت سایت آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) است که در طرح پیشنهادی به گلخانه و مزرعه انرژی پاک تبدیل خواهد شد.

وی همچنین از بیمه تکمیلی بالغ بر یک هزار و 400 خادم مسجد و آستان امامزادگان خبر داد و تاکید کرد: این موضوع طی تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و بیمه بنیاد برکت عملی خواهد شد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول