اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

والیبال نشسته گنبدکاووس در آستانه فروپاشی/ از حراج کردن مدال پارالمپیک تا چشم انتظاری برای کمک استاندار

ورزشکاران جانباز و معلول رشته والیبال نشسته گنبدکاووس که چندین بار قهرمان پارالمپیک شده‌اند با اشاره به مشکلات عدیده و بی‌توجهی مسوولان گنبدی به آنها از استاندار گلستان خواستند به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

والیبال نشسته گنبدکاووس در آستانه فروپاشی/ از حراج کردن مدال پارالمپیک تا چشم انتظاری برای کمک استاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس از دیرباز مهد پرورش و معرفی قهرمانان نامی ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی بوده و هست، نام‌های بزرگی چون «فرهاد قائمی» و «سردار آزمون» در این روزها اما نباید ما را از نام‌های پرآوازه گذشته و یا افتخارآفرینان گمنام رشته‌های دیگر به ویژه ورزشکاران جانباز و معلول غافل کند.

ورزشکاران جانباز و معلول گنبدی در رشته‌های مختلفی از جمله بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و دو و میدانی بارها و بارها بر سکوی قهرمانی معتبرترین مسابقات دنیا یعنی پارالمپیک و جام جهانی ایستاده‌اند و بارها پرچم پرافتخار کشورمان را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در آورده‌اند.

اما این روزها وضعیت رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولان و به ویژه رشته والیبال نشسته گنبدکاووس که همواره در تیم‌های ملی بانوان و آقایان نمایندگانی شایسته را داشته و دارد خوب نیست و بی‌توجهی و عدم حمایت مسوولان باعث شده تا دلسردی بر فضای ورزش جانبازان و معلولان این شهرستان سایه بیفکند.

عدم تحقق وعده‌های پیشین و عدم صداقت در گفتار و رفتار برخی نهادها در حمایت از تیم لیگ برتری والیبال نشسته گنبدکاووس صدای بسیاری از بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان این رشته را درآورده و باعث شده تا با استمداد از استاندار گلستان برای ورود به این موضوع آخرین تلاش‌ها را برای جلوگیری از فروپاشی این تیم و این ورزش به کار بندند.

* بی‌توجهی مسوولان، جانبازان و معلولان را خانه‌نشین می‌کند

جانباز 50 درصد و قهرمان دو پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه طی سال‌های متمادی تمامی قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌های ما جانبازان و معلولان در عرصه ورزش دیده نشده است، اظهار کرد: بنده با دو قهرمانی پارالمپیک و دوستانم با پنج قهرمانی پارالمپیک اصلا به چشم مسوولانی که یک بار حضور در تیم ملی ورزشکاران سالم آنها را ذوق‌زده کرده نیامدیم.

فرشید عاشوری با تاکید بر اینکه نه از کسی طلبکار هستیم و نه دعوایی داریم، افزود: فقط انتظار ما از مسوولان شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان توجه به ورزش جانبازان و معلولان به ویژه رشته مدال‌آور و همیشه قهرمان والیبال نشسته است.

وی با اشاره به اینکه ما با کلی تلاش و زحمت توانسته‌ایم معلولانی که گوشه‌نشین بوده‌اند را دوباره به وسط میدان حرکت و جوشش بیاوریم، ادامه داد: متاسفانه در اثر بی‌توجهی به این عزیزان بار دیگر غبار مظلومیت بر روی نام و یاد این عزیزان نشسته و حتی برای شرکت در مسابقات کشوری و لیگ برتر کوچک‌ترین بودجه و اعتباری ندارند.

* بارها از شهرداری و شورای شهر تقاضای کمک کرده‌ایم/ مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان والیبال ایستاده هزینه کل تیم ماست

سرپرست سابق تیم ملی والیبال نشسته کشور با بیان اینکه تیم والیبال نشسته گنبدکاووس چند سال است که با هزینه‌های بسیار پائین که بخش عمده‌ای از آن جیب بازیکنان و مربیان تامین می‌شود بر روی سکو رفته‌اند، خاطرنشان کرد: تنها شرکت روانکارهای گلستان است که از ورزش جانبازان و معلولان حمایت کرده که این عزیزان نیز اعتبارات محدودی دارند که کفاف حجم گسترده هزینه‌ها را نمی‌کند.

عاشوری با اشاره به اینکه چندین بار به شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس مراجعه کردیم و از آنها کمک خواستیم، تصریح کرد: شهرداری گنبدکاووس که چند میلیارد تومان از تیم والیبال ایستاده شهرستان که رتبه‌ای کسب نکرده حمایت می‌کند چرا با پول قرارداد فقط یکی از بازیکنان این رشته از کل مجموعه تیم والیبال نشسته حمایت نمی‌کند؟

وی با تاکید بر اینکه جانبازان و معلولان ورزشکار احساس می‌کنند که ورزشکار درجه دو هستند، اضافه کرد: سوال ما این است که چرا توجهی به ما نمی‌شود، مگر مدال ما، سرود ما، پرچمی که برافراشته می‌کنیم و افتخار ما کمتر و متفاوت با رشته‌های ورزشی ورزشکاران فاقد معلولیت است؟

* قول 300 میلیونی استاندار سابق روی زمین مانده است/ حتی یک ریال قرارداد نداشته‌ایم

این جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه فرماندار گنبدکاووس در دوره استاندار سابق از قول ایشان وعده کمک 300 میلیون تومانی را به ما دادند، گفت: حتی نماینده مردم در مجلس نیز تماسی با ما گرفته و به ما تبریک گفتند و اعلام کردند که کار پرداخت این پول تمام شده و به زودی به دست ما می‌رسد اما مدت‌ها از اتمام لیگ برتر هم می‌گذرد اما خبری از این کمک نشد.

عاشوری با تائید حمایت از ورزشکاران رشته‌های دیگر، افزود: ما از تمامی ورزشکاران و توجه به آنها حمایت می‌کنیم اما خواسته ما این است که مدیران به اندازه یک دهم آن رشته به ما توجه کنند و 10 برابر آنها از ما مدال و افتخار مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه امسال تیم‌هایی که در لیگ برتر والیبال نشسته شرکت کردند همگی بین 500 میلیون تا یک میلیارد هزینه کردند در حالی که بازیکنان ما حتی یک ریال قرارداد نداشتند، ادامه داد: حاضریم قسم بخوریم و وعده بدهیم در صورتی که فقط 300 میلیون به کل تیم اعم از مربی و سرپرست و بازیکنان و هزینه‌های اجرایی اسکان، غذا و حمل و نقل ما تزریق شود بهترین رتبه‌ها را در لیگ برتر والیبال نشسته با بازیکنان کاملا بومی به دست بیاوریم.

* بعد از وعده مسوولان برای بهبود وضعیت بدتر هم شد/ شام و ناهار ساندویچ می‌خوردیم

قهرمان پنج دوره پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه بنده که پنج بار در پارالمپیک، چهار بار در جام جهانی، دو بار در پارآسیایی و چندین بار در مسابقات بین قاره‌ای و بین‌المللی مدال طلا را برای کشورم به دست آوردم در اوج بی‌توجهی مسوولان قرار دارم، گفت: تیم والیبال نشسته گنبدکاووس که با دست خالی دو سال است در سکوی سوم مسابقات لیگ برتر قرار می‌گیرد گویا قرار نیست از سوی مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی حمایت شود.

جلیل ایمری با بیان اینکه بعد از روی سکو رفتن تیم ما در لیگ سال 1396، مسوولان در مراسم اهدای مدال به سالن آمدند و قول دادند با تزریق اعتبار و کمک به این رشته وضعیت را بهبود ببخشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال 1397 وضعیت نه تنها بهتر نشد بلکه همان حمایت مختصر و قطره چکانی هم قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بازیکنان تیم ما حتی قرارداد نداشتند، ادامه داد: شام و ناهار را ساندویچ می‌خوردیم و در مهمان‌پذیرهای به شدت نامناسب اسکان پیدا می‌کردیم که البته همین‌ها را هم مدیون حمایت شرکت روانکارهای گلستان به عنوان حامی تیم بودیم وگرنه معلوم نبود الان از والیبال نشسته گنبدکاووس اثری مانده باشد یا خیر.

* باید مدال‌هایمان را به حراج بگذاریم/ ما را بی‌خانمان نکنید

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته با اشاره اینکه امسال مسوولان حتی مراسم تجلیل هم برای قهرمانان تیم والیبال نشسته گنبدکاووس نگرفتند، گفت: فکر می‌کنم کم‌کم باید بساط ورزش جانبازان و معلولان را جمع کرده و برای امرار معاشمان مدال‌هایمان را به حراج بگذاریم.

ایمری با بیان اینکه این روزها خبر به شدت متاثرکننده‌ای را می‌شنویم که می‌خواهند سالن ورزشی هیئت جانبازان و معلولان را نیز از ما گرفته و به بخش خصوصی واگذار کنند، تصریح کرد: اگر این سالن از ما گرفته شود نه تنها تیم والیبال لیگ برتری ما بلکه تمامی برنامه‌های استعدادیابی و زحمات ما به سمت نابودی خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه از فرماندار گنبدکاووس، استاندار گلستان و مدیرکل ورزش و جوانان می‌خواهیم که ما را بعد از این همه افتخارآفرینی بی‌خانمان نکرده و خانه‌مان را از ما نگیرند، گفت: خواهش ما این است با استفاده از برخی تبصره‌های قانونی حداقل این یک سالن را که مرتبط با رشته‌های مدال‌آور قطعی در پارالمپیک مردان و زنان است از لیست مزایده واگذاری به بخش خصوصی خارج کنند.

* استاندار گلستان آخرین امید ماست

رئیس هیئت جانبازان و معلولان شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه ما در حد وسع و توانمان از ورزش‌های جانبازان و معلولان در این سال‌ها حمایت کرده‌ایم، گفت: اما اعتبارات ما بسیار محدود و ناچیز است و کفاف بخش کوچکی از هزینه‌های تیم‌داری در لیگ برتر را هم نمی‌دهد.

کمال‌الدین غلامی با بیان اینکه از هیچ شخص و مدیری طلبکار نیستیم، افزود: تمام حرف ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف از جمله بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، تنیس روی میز و به ویژه والیبال نشسته این است که در قبال این همه مرارت و سختی که برای اهتزاز پرچم کشورمان متحمل می‌شویم ذره‌ای به ما نیز توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی شهرداری و شورای شهر به تیم والیبال نشسته و عدم حمایت مالی بسیار کمتر و حدود یک دهم والیبال ایستاده را درک نمی‌کنیم، اضافه کرد: البته این عزیزان طبق قانون مختار هستند و تصمیم با آنهاست اما انتظار داشتیم حداقل به اندازه یکی از بازیکنان تیم والیبال ایستاده به ورزشکاران جانباز و معلول هم توجهی می‌شد.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه وقتی شهرداری و شورای شهر کمکی نمی‌کنند چشم امید ما به اداره کل ورزش و جوانان و استاندار است، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که نماینده مردم در مجلس، فرماندار و همه مدیرانی که می‌توانند کمکی در این مسیر به ما کنند نیز به وسط میدان بیایند.

حال و پس از این استمداد ورزشکاران جانباز و معلول گنبدی از استاندار گلستان و با توجه به روحیه مثبت استاندار جدید گلستان به نظر می‌رسد «هادی حق‌شناس» بتواند راه حل گره کور والیبال نشسته گنبدکاووس باشد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول