اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

صنعت گلستان با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد

استاندار گلستان گفت: صنعت استان گلستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

صنعت گلستان با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی‎ حق‎شناس ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت گلستان اظهار کرد: امیدوارم معاون وزیر برای رفع بخشی از مشکل برق شهرک صنعتی اترک اضافه شدن شهرک‎های جدید صنعتی به گلستان کمک کنند.

* مایل به جابه‎جایی رئیس صمت گلستان نبودم اما اصرار وزارت صمت موجب این تغییر شد

وی با بیان اینکه مایل به جابه‎جایی رئیس صمت گلستان نبودم اما اصرار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت عامل این تغییر شد، افزود: البته این نارضایتی بنده به معنای عدم شایستگی رئیس جدید سازمان صمت گلستان نیست چراکه ایشان نیز آشنایی خوبی نسبت به بخش صنعت، معدن و تجارت دارند و این نقطه قوتی برای استان گلستان است.

استاندار گلستان با بیان اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی داشتیم و این مهم به دلیل مردمی بودن جنگ بود، بیان کرد: در آن زمان فرماندهان با مردم عادی تفاوتی نداشتند و بعضاً از مردم جلوتر بودند و این موجب تصمیم‎گیری بهتر و درست می‎شد.

حق‎شناس گفت: امروز یکی از فرماندهان اقتصادی ما به استان مازندران جابه‎جا شدند اما امیدواریم مزیت‎های نسبتی موجود در استان همجوار را به استان ما منتقل کنند و نظرات مشورتی ایشان همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه صادرات ما از 200 میلیون دلار به 250 میلیون دلار رسیده و با رشد 20 درصدی همراه بوده است، یادآور شد: اگر صنعت یک استان پویا و کارآمد باشد کشاورزی، تجارت، خدمات، بانک‎ها و بازار پول آن ماندگار خوهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اگر کالایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود بقیه بخش‎ها به حرکت واداشته می‎شوند، افزود: گلستان در بسیاری از محصولات رتبه‎های یک رقمی دارد اما وقتی گوجه را با قیمت نازل از کشاورز خریداری می‎کنند نشان می‎دهد یک جای کار ایراد دارد.

* بخش صنعت می‎تواند پشتیبان بخش کشاورزی، تجارت و بازرگانی باشند

استاندار گلستان با اشاره به اینکه صنعت استان گلستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، اذعان کرد: یکی از دلایلی که بخش صنعت متناسب با جایگاه خود کمتر رشد کرده به این دلیل بوده که مدیران تصور می‎کردند اقدامات انجام‎شده باید در دوران تصدی آنها ماندگار شود حال آنکه اقدامات بخش صنعت سال‎ها بعد ماندگار می‎شود.

حق‎شناس با طرح این پرسش که در ایران چند صنعت با قدمت و عمر 70 یا 100 سال وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال چنین صنایعی در گلستان هستیم و این صنایع می‎تواند پشتیبان بخش کشاورزی، تجارت و بازرگانی باشند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول