اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خسارت سیل به 1400 مدرسه/ خیرین بعد از انقلاب بیش از 130 هزار کلاس درس ساختند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آق‌قلا از خسارت سیل به یک هزار و 400 مدرسه در کشور خبر داد.

خسارت سیل به 1400 مدرسه/ خیرین بعد از انقلاب بیش از 130 هزار کلاس درس ساختند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدجواد حسینی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه در مناطق سیل‌زده آق‌قلا اظهار کرد: از اینکه در نخستین هفته‌های کاری توفیق حضور در استان گلستان را داشتم، خوشحالم.

وی با بیان اینکه امسال سه استان گلستان، لرستان و خوزستان شاهد سیل ویرانگر بودند، بیان کرد: ایران کمتر از یک درصد جمعیت و مساحت دنیا را دارد اما 6 درصد بلایای طبیعی در کشورمان اتفاق می‌افتد که امسال گریبان سه استان خوزستان، لرستان و گلستان را گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در کنار سیل ویرانگر سیل مهربانی در کشورمان شکل گرفت و سیل مهربانی همه قوا، دستگاه‌های اجرایی، مردم و خیرین مثال‌زدنی بود.

حسینی از آسیب سیل به یک هزار و 400 مدرسه در کشور خبر داد و یادآور شد: در گلستان 324 مدرسه بر اثر سیلاب آسیب دید که 24 مورد آن تخریبی است.

وی ابراز کرد: از میان مدارس تخریبی سیل‌زده استان گلستان بیش از 10 مورد آن تا مهرماه ساخته می‌شود و مابقی مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تعهد 5 میلیاردی بانک پاسارگارد برای احداث مدارس سیل‌زده آق‌قلا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: 85 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مدارس سیل‌زده گلستان نیاز داریم که 40 میلیارد تومان را خیرین و 20 میلیارد تومان را سازمان نوسازی مدارس تقبل کردند و مابقی نیر تامین خواهد شد تا دانش آموزان برای تعلیم و تربیت مشکلی نداشته باشند.

حسینی با بیان اینکه نوسازی، آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز سه ضلع یک مثلث هستند، اذعان کرد: امروز بانک پاسارگارد تعهد کرد 5 میلیارد تومان را برای احداث مدارس سیل‌زده آق‌قلا تقبل کند.

وی با بیان اینکه خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب این نهاد جای دارند، گفت: خیرین در بعد از انقلاب اسلامی بیش از 130 هزار کلاس درس را در کشور ساختند و در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان افزود: امیدواریم با حضور استاندار گلستان شاهد توسعه استان باشیم و دیگر گلستان ایران هیچ‌گاه روی بلایای طبیعی را نبیند و سرزنده و شاد امید داشته باشد و امید را به ملت ایران ارزانی بدارد.


انتهای پیام/83018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول