اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیش‌بینی تولید ۱۴ هزار تن بادام زمینی در آستانه اشرفیه

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه از پیش‌بینی تولید ۱۴ الی ۱۵ هزار تن بادام زمینی در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید ۱۴ هزار تن بادام زمینی در آستانه اشرفیه

مهرداد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بادام زمینی تولید شده در شهرستان آستانه‌اشرفیه در کشور کم نظیر است، اظهار کرد: این شهرستان به دلیل شرایط زیست محیطی شرایط مناسبی برای کاشت بادام زمینی دارد به گونه‌ای که این محصول هرساله حتی به دیگر نقاط کشور هم صادر می‌شود. 

وی با اشاره به آغاز برداشت بادام زمینی از اوایل شهریور ماه در گیلان گفت: هرساله کار برداشت این محصول استراتژیک از هفته اول شهریور ماه آغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد. 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر پیش‌بینی رشد برداشت بادام زمینی در این شهرستان بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در گیلان و آب‌وهوای مناسب در سال زراعی جدید شاهد رشد پنج الی ۱۰ درصدی تولید بادام زمینی در ۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی این محصول باشیم. 

به گفته محمدی، در سال گذشته ۱۲ هزار تن بادام زمینی در شهرستان آستانه‌اشرفیه تولید شد که با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود در سال جدید ۱۴ الی ۱۵ هزار تن بادام زمینی در این شهرستان تولید شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول