اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته حوادث| از دپو کالای قاچاق در شیراز تا کشف 20 هزار قلم مواد محترقه در لارستان

مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس، از دپو کالای قاچاق 12 میلیاردی در شیراز تا کشف 20 هزار قلم مواد محترقه در لارستان را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته حوادث| از دپو کالای قاچاق در شیراز تا کشف 20 هزار قلم مواد محترقه در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

دپو کالای قاچاق 12 میلیاردی در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف 12 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند، ۶۲ دستگاه لپ‌تاپ، ۷۹ دستگاه هلی‌شات، ۸۲۶ عدد تجهیزات گوشی، ۲ هزار و ۶۱۰ عدد انواع لوازم بهداشتی، ۵۶ عدد لوازم خانگی و  ۷۲۸ عدد اسباب بازی خارجی قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه مالک کالاها پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف یک و نیم تن مواد مخدر در فسا طی سال جاری

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک تُن و ۵۹۹ کیلوگرم مواد مخدر، طی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام  با اشاره به اثرات سوء موادمخدر به عنوان پدیده شوم و خانمان سوز و همچنین زمینه ساز بروز جرائم مختلف در جامعه، اظهار داشت: مقابله جدی با سوداگران مرگ اعم از قاچاقچی و خرده فروش به صورت جدی در دستور کار پلیس شهرستان فسا قرار دارد.

وی افزود: در سال جاری همزمان با انجام اقدامات تخصصی پلیس به منظور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی نیز به صورت هفتگی در نقاط مختلف شهرستان اعم از شهر، بخش‌ها و روستاها با هدف ناامن سازی محیط برای خرده فروشان ، اجرا گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا و از ابتدای سال جاری تا کنون، یک تُن و ۵۹۹ کیلو و ۵۵۴ گرم انواع موادمخدر کشف شده است که این میزان کشفیات، نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قسام گفت: در این مدت، ۳۶ قاچاقچی و  ۳۴۵ خرده فروش دستگیر و روانه دادسرا شدند و ۱۲۹ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به مراکز بازپروری داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از همکاری و مشارکت شایسته مردم در راستای برخورد با سوداگران مرگ قدردانی کرد و افزود: اعتیاد و مواد مخدر هزینه های زیادی را به خانواده و جامعه تحمیل می کند که ضروریست آحاد مختلف جامعه در این زمینه هوشیار بوده و با افزایش آگاهی، نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد نزدیکان و تنگ کردن عرصه بر سوداگران مرگ به خوبی ایفا کنند.

کلاهبرداری 20 میلیاردی در قالب مشاور املاک در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ کلاهبردار که در قالب مشاوران املاک مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی  اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در قالب مشاوران املاک با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه در قبال اجاره و رهن دادن یک باب منزل مسکونی از شهروندان کلاهبرداری می کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی، علمی و پلیسی ۲ متهم را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در بازجویی های مقدماتی مشخص شد متهمان منزلی را اجاره کرده و یکی از آنها با معرفی خود به عنوان مستاجر از مراجعین می خواسته که مبلغی را به عنوان بیعانه به مشاور املاک بدهند تا وی ملک دیگری اجاره و خانه را تخلیه کند و بدین صورت از شهروندان کلاهبرداری می کرده اند.

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان در تحقیقات به 30 فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ 20 میلیارد ریال در شهر شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام اجاره یا رهن منازل قبل از انعقاد قرارداد رسمی و تحویل کلید و منزل به صورت کامل، از پرداخت هر گونه وجه به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری کنند تا در دام کلاهبردارن گرفتار نشوند.

کشف بیش از 20 هزار قلم مواد محترقه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 20 هزار و 578 عدد انواع مواد محترقه توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ سید محمد یوسفی   بیان داشت : به منظور پیشگیری از حوادث و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال، برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه در سطح شهرستان دردستورکارماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی در معیت ماموران انتظامی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فروش مواد محترقه در چند مغازه سطح این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مأموران انتظامی پس از شناسایی 10 واحد مغازه سطح شهر نسبت به بازرسی از آن ها اقدام کردند که در نتیجه 20 هزارو  578 عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، افزود: اقدامات پلیس در جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با قاطعیت دنبال می شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول