اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نیروهای شرکتی باید تبدیل وضعیت شوند

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند گفت: نیروهای شرکتی سال‌ها است در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند و یک نیاز موقت برای آن دستگاه محسوب نمی‌شوند پس باید تبدیل وضعیت شوند.

نیروهای شرکتی باید تبدیل وضعیت شوند

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در فیروزآباد با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مطالبه جدی بسیاری از افراد بوده و سعی داریم تا این موضوع را که بیش از ۱۰ سال است هر ساله مطرح شده و راکد مانده پیگیری کنیم، اظهار داشت: بسیاری از نیروها در قالب شرکتی در دستگاه‌های مختلف مشغول کار کارشناسی و اداری هستند.

وی افزود: درحالی‌که سرانه مشخصی به ازای هرکدام از آن‌ها در بودجه تعیین شده اما قسمت قابل‌توجهی از این مبلغ در جیب شرکت‌هایی با نام تأمین نیروی انسانی می‌رود و این به نوعی دلالی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: این موضوع یعنی این‌که شرکت‌ها در ازای معرفی یک نیروی شرکتی مبلغی را از حقوق ناچیز نیروی شرکتی کسر و دریافت می‌کنند که بیشتر به باج‌گیری شباهت دارد.

فروردین اضافه کرد: درحالی‌که این شرکت‌ها هیچ کاری هم انجام نمی‌دهند.

وی با بیان این‌که تبدیل وضعیت شرکتی‌ها بار مالی ندارد گفت: نیروهای شرکتی سال‌ها است در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند و یک نیاز موقت برای آن دستگاه محسوب نمی‌شوند و باید طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی صورت گیرد.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تبعیض میان نیروی شرکتی ۱۰ سال سابقه به بالا و نیروی قراردادی و اختلاف حقوق این دو بهانه شده بیان داشت: مجلس عصاره ملت است و ما نماینده مردم باید مطالبه برخورد با تبعیض و فساد که بخشی در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی دیده می‌شود را عملی کنیم.

فروردین ابراز داشت: اگر دولت در سقف همان بودجه‌ای که برای حقوق نیروهای شرکتی وجود دارد، اقدام کند مسلماً با تبدیل وضعیت این نیروها دیگر پولی به جیب دلال‌ها نرفته و کل مبلغ به‌عنوان حقوق به نیروی کار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند کار نیروهای شرکتی به شکل کنونی تنها جیب واسطه و دلال‌ها پرپول شده و دیگر نیروها انگیزه خود را برای کار از دست می‌دهند خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح بدون تحمیل هزینه اضافی به دولت و با قطع دست دلال‌ها، می‌توان انگیزه بسیار خوبی برای ارتقای راندمان کاری کارشناسی در کشور ایجاد کرد و مانع از شکاف طبقاتی میان اقشار ‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیرکارزین و فراشبند تصریح کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و دیگر ادارات و سازمان‌های دولتی که بیش از ۱۰ سال بوده، به‌صورت میانگین هرساله بحث تبدیل وضعیت آنان مطرح می‌شود و در نهایت بی‌نتیجه و تبدیل به معضل و ایجاد ذهنیت برای این‌گونه نیروها به مجلس و دولتی بی‌عمل و بدون خروجی شده که این مبحث باید باهمت و همکاری تمام نمایندگان مجلس به دفاع از مردم به نتیجه قابل‌قبول رسد و فکر و دغدغه این قشر مرتفع گردد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول