اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ظرفیت ویژه فارس در گردشگری و زیرساخت‌هایی که فراهم نیست

برای تبلیغ موثر و معرفی تورهای گردشگری و مقاصد سفر نیاز به زیرساخت‌هایی است که نباید آنها را دست کم گرفت.

ظرفیت ویژه فارس در گردشگری و زیرساخت‌هایی که فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از بهترین حوزه‌های اشتغال‌زا آن هم در شرایطی که با کاهش مشاغل در جامعه مواجه هستیم، حوزه گردشگری است. صنعتی که گردش سرمایه در آن قابل توجه است، درآمدزایی می‌کند و برای معرفی تورها و مقاصد گردشگری در فراسوی مرزها به فضای مجازی موثر نیاز دارد.

ظرفیت ویژه فارس در گردشگری

به جرات می‌توان استان فارس را در حوزه گردشگری از قدرترین مقاصد سفر دانست. از آداب و رسوم گرفته تا صنایع دستی، اماکن تاریخی و مذهبی و ... همگی جاذبه‌های خاصی هستند که سفر مطلوبی برای گردشگران خارجی رقم می‌زند و تجارب سفر بی‌ نظیری برایشان رقم می‌زند.

 

همین چند روز قبل و در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه فارس، مسئولان استان بر جایگاه ویژه فارس هم از نظر اقتصادی و هم گردشگری تاکید کردند. در این مراسم همچنین بر ظرفیت‌های مطلوب این حوزه در استان اشاره شد و از فارس به عنوان مقصد 40 درصد از گردشگران یاد شد که خود گویای اهمیتی است که باید در توسعه این صنعت در استان در نظر داشته باشیم.

 

اهمیت شبکه جهانی در گردشگری

یکی از ملزومات ضروری در کسب موفقیت در صنعت گردشگری دسترسی به فضای مجازی مناسب و اینترنت است. گردشگری که از فرسنگ‌ها دورتر یک شهر و کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کند، ابتدا در اینترنت برای جاذبه‌های آن مقصد جستجو و بررسی انجام می‌دهد.

 

دسترسی به اینترنت در مقصد انتخاب شده نیز برای گردشگر از اهمیت بسزایی برخوردار است تا بتواند مسیرها و مقاصد نزدیک را در سفری که در پیش گرفته است مورد بازدید قرار دهد. در مدتی که شاهد قطع شبکه اینترنت بودیم اما این عدم دسترسی سبب شد تا بسیاری از گردشگرانی که به فارس آمده بودند از ادامه سفر خود منصرف شوند و استان را ترک کنند. این همان مشکلی بود که برای هتل‌ها نیز دردسر ساز شد و به گفته رئیس جامعه هتلداران فارس به کنسل شدن رزروهای تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی در فارس انجامید و ضریب اقامت در مراکز اقامتی استان را به 3 درصد هم رساند.

با افزایش نرخ بنزین نیز، بسیاری از گردشگران داخلی که به صورت زمینی راهی سفرهای داخل کشور می‌شدند، میزان سفرهای خود را کاهش می‌دهند و البته به دلیل قیمت بالای قیمت بلیت هواپیما نیز شاهد کاهش سفرهای داخلی اثر می‌شویم. اما در نظر گرفتن تسهیلات ویژه گردشگری و بلیت‌های پرواز دارای تخفیف گردشگری در این حوزه به اعتقاد رئیس جامعه هتلداران فارس، ضرورتی است که در این شرایط می‌تواند به کمک صنعت گردشگری استان بیاید.

راه روشن

یک فعال حوزه گردشگری با اشاره به اهمیت معرفی تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی برای گردشگران به خبرنگار فارس می‌گوید: در شرایطی که وضعیت اقتصادی دچار مشکل است با تعریف تورهای ارزان قیمت به ویژه تورهای داخلی می‌توان به رونق صنعت گردشگری در یک استان کمک کرد.

 

هادی شوریده ادامه می‌دهد: کشور ما به دلیل ارزان تمام شدن قیمت سفر برای گردشگران خارجی در شرایط حاضر بهشت گردشگران است زیرا ارز خود را در سفر به کشور ما به ریال تبدیل می‌کنند و هزینه سفر برایشان بسیار مناسب تمام می‌شود.

وی باور دارد: در این شرایط باید با فعالیت بیش از پیش در تعریف تورهای گردشگری مختلف و با موضوعات جذاب در فارس، سهم مطلوبی از گردشگری داشته باشیم و به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کنیم.

شوریده با اشاره به اهمیت تبلیغات موثر در این حوزه می‌گوید: با وصل مجدد اینترنت باید تبلیغات موثر و چشمگیری برای معرفی جاذبه‌های فارس در فضای مجازی از سر گرفته شود تا بتوانیم با تاکید بر امنیت کافی در استان به برگزاری تورهای متنوع اقدام کرده و نظر گردشگران را جلب کنیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول