«اینترنت پس از قطعی طولانی در ایران وصل شده، اما متأسفانه دسترسی به گیتهاب مسدود است. از شما میخواهیم نسبت به انعکاس این مطالبه عمومی اقدام کنید: گیتهاب یک ابزار سیاسی نیست، بلکه زیرساخت حیاتی برای توسعه نرمافزار، امنیت سایبری و آموزش برنامهنویسی در سراسر جهان است. مسدودیت آن به امنیت ملی و اقتصاد دیجیتال کشور آسیب میزند.» دلایل دسترسی آزاد به گیتهاب: ۱. زیرساخت فنی جهانی: گیتهاب میزبان میلیونها پروژه متنباز، کتابخانهها و ابزارهای امنیتی است. توسعهدهندگان ایرانی برای بروزرسانی نرمافزارها، رفع آسیبپذیریها و همکاری با جامعه جهانی به آن نیاز دارند. ۲. امنیت سایبری: بسیاری از ابزارهای تشخیص و رفع حفرههای امنیتی (مثل وابستگیهای نرمافزاری) از گیتهاب تأمین میشوند. مسدودیت آن، بررسی بهروزرسانیهای امنیتی را مختل کرده و ریسک حملات سایبری را افزایش میدهد. ۳. آموزش و اشتغال: گیتهاب بستری برای یادگیری برنامهنویسی، مشاهده کدهای استاندارد و مشارکت در پروژههای بینالمللی است. قطع آن فرصتهای شغلی و آموزشی دانشجویان و متخصصان فناوری را محدود میکند. ۴. عدم وابستگی سیاسی: گیتهاب یک پلتفرم فنی است که دولتها، شرکتها و افراد مستقل از هر طیف فکری از آن استفاده میکنند. فیلتر آن نه تنها مانع فعالیتهای غیرسیاسی برنامهنویسان ایرانی نمیشود، بلکه به انزوای فناوری کشور دامن میزند. درخواست ما: بازگردانی دسترسی پایدار و بدون فیلتر به گیتهاب و تمامی پروتکلها و زیر دامنهها به عنوان یک ضرورت حرفهای و امنیتی، نه یک امتیاز سیاسی.
رئیس محترم شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، اپراتورهای اینترنت ثابت، وزارت ارتباطات و فناووری اطلاعات
@user1780126742369 خرداد 1405در پاسخ بهواقعا این راهشه؟ فقط همین اینترنت جهانی رو قطع کنیم درپازه های هکری رو وارد نکنیم؟به جای اینکه میلیونها نفر توسط یه کارزار بیکار از بیخ و بنیه که پیامدهای هر چیزی رو مسخره میدونند و فقط خودشیفتگی رو اصول اصل.به فکر راهی باشید تا باوجود اینترنت جهانی درپازه های هک ی وارد نشوند.از توان نخبگان مستفیدشی
@bultankhabarmeymeh11 خرداد 1405در پاسخ بهپیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمهپیشنهادهاپیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه
پترو پالایشگاه میمه با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد؟! در سال ۸۷ بود که خبر اخذ موافقت اصولی برای احداث پتروپالایشگاه شمال میمه به نقل از بخشداری میمه روی خروجی خبرگزاری ها و تیتر روزنامه های آن سال قرار گرفت. چندی بعد یعنی در۱۷ اسفند ماه سال ۸۷ با حضور وزیروقت نفت، استانداروقت اصفهان، سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده وقت مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه،برخوار در مجلس شورای اسلامی ،کلنگ احداث نخستین مجتمع پترو پالایشگاه خصوصی کشوردر منطقه میمه زده شد تا با راه اندازی این مجتمع علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت خام، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و آبادانی منطقه محروم میمه نیز گردد؛هرچند احداث و بهره برداری از مجتمع پالایشگاهی میمه ،سه سال اعلام شده بود اما امروز با گذشت چندین سال، هنوزهیچ نشانی از مراحل احداث و پیشرفت پروژه پتروپالایشگاه میمه مشاهده نمی شود،چرا که گویا در اوایل اردیبهشت ماه سال ۸۷، استاندار وقت اصفهان طی تماس تلفنی با بخشداری میمه، از عقد قرارداد با سرمایهگذار جدید در بخش میمه خبر داده بود که در ادامه و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل پتروپالایشگاه میمه و انجام بررسیهای بسیار زیاد، سرانجام در کارگروه اشتغال استان اصفهان، ضرورت این سرمایهگذاری با حمایت شخص استاندار وقت و مدیران ارشد، استان اصفهان در میمه به تصویب رسید و در همین رابطه کمیته استعدادیاب استان اصفهان نیز کروکی مورد نظر در موقعیت شرق میمه را به میزان ۲۴۰۰ هکتار مورد تایید قرار داد و همچنین گویادر ۲۹دی ماه سال ۸۷،با تلاش و پیگیری فراوان بخشداروقت میمه، استاندار وقت اصفهان، نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غلامعلی سرتاج، مدیرعامل پتروپالایشگاه شمال میمه با استناد به ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از سوی معاون وزیر در برنامهریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با طرح ارائه شده شرکت پتروپالایشگاه شمال میمه مبنی بر احداث پتروپالایشگاه با مشخصات و تخصیص خوراک بر اساس شرایط معین موافقت شده بود و در این باره بخشدار وقت میمه پیش بینی کرده بود مجتمع پتروپالایشگاه میمه که یک پالایشگاه نفت خام به ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز است با دو مجتمع پتروشیمیایی شامل مجتمعهای آروماتیک و الفین در برنامه زمانبندی اجرا سال ۱۳۹۱قرار بگیرد. البته آنچه در این باره لازم به ذکر می باشد اینکه پتروپالایشگاه میمه در ۹۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار کلنگ زنی شد که مهمترین علت انتخاب میمه برای ساخت این پتروپالایشگاه، نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز سراسری کشور بود؛ این مجتمع پالایشگاه نفت خام در صورت راه اندازی، محصولات تولیدی از قبیل بوتان، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گوگرد، انیدریدمالئیک، اسیدسولفوریک، روغن و گریس، الکترودگرافیتی و دوده صنعتی خواهد بود ؛علاوه بر این واحد آروماتیک این مجتمع PAT و بنزن تولید شده و واحد الفین پتروپالایشگاه شمال میمه نیز استالدهید، وینیل استات، بوتانول، دو اتیل هگزانول، اتیلن اکساید و گلایکولها، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین تولید خواهد شد. راه اندازی و بهره برداری از تنها طرح پترو پالایشگاهی بخش خصوصی کشور که یک طرح عظیم ملی و بی سابقه طی ۳۰سال گذشته در استان اصفهان می باشد علاوه بر اینکه استان اصفهان را اولین و تنها دارنده پترو پالایشگاه خصوصی کشور می کند. موجب اشتغال جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت اهالی منطقه می شود آبادانی و رونق اقتصادی شهرستان را نیز به دنبال خواهد داشت. امید است مسئولان استان اصفهان نسبت به پیگیری یکی از مهمترین مطالبات به حق اهالی منطقه میمه جدیت داشته و خود را در احقاق حقوق مردم سهیم بدانند.مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ مسئولان استان اصفهان در رابطه با اقدامات انجام شده و همچنین علت طولانی شدن مراحل احداث و بهره برداری مجتمع پترو پالایشگاه شمال میمه هستیم. پی نوشت: البته لازم به ذکر است در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه؛احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه طرح احداث پتروپالایشگاه میمه در محاق به سر می برد ؛بالطبع طرح احداث هفت واحد شیمیایی وابسته به مجتمع پتروپالایشگاه میمه وطرح احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در محاق به سر خواهد برد. لذا بدین ترتیب پیشنهاد می شود احداث پتروپالایشگاه میمه و پیگیری های لازمه را در این باره مبذول داشته و در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نتیجه پیگیری ها را به اطلاع عامه مردم رسانده تا موجب تنویر افکار عمومی در این رابطه گردد ، باشد که پروژه پتروپالایشگاه میمه کلید خورده و به سرانجام برسد
وزارت نفت، هیات دولت وفاق ملی، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
1000پیگیری از مسئول مربوطه10٬000پیگیری از عالی ترین مسئول