اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مستکبرین با شعار حقوق بشر جنگ و آوارگی را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، گفت: این روز برای مدعیان حقوق بشر تنها یک رسوایی است و مستکبرین با شعار حقوق بشر کودک‌کشی، آوارگی زنان، جنگ و تخریب را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند.

مستکبرین با شعار حقوق بشر جنگ و آوارگی را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به جنگ ایران و عراق، گفت: ۱۸ آذر سال ۱۳۷۰ یک دستاورد بین‌المللی نصیب ایران اسلامی شد و سازمان ملل رسماً مقصر و شروع‌کننده جنگ را شخص صدام اعلام کرد که این بسیار مهم است زیرا سال‌ها ما به دنبال این موضوع بودیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نزدیک به هشت سال جنگ ایران و عراق طول کشید که این نتیجه ریاست یک فرد احمق، فرعون صفت و خائن بر یک کشور بود که با یک سری سیاست‌گذاری‌های غلط و طمع‌ورزی‌های مادی و شیطانی ۲ ملت را روبروی هم قرار داد.

وی با اشاره به سیاست‌ها و دخالت‌های نادرست مستقیم و غیرمستقیم بعضی دولت‌ها در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، افزود: در این جنگ یک میلیون نفر از هر ۲ ملت کشته شدند و قریب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد شد و بین ۲ ملت تفرقه و جنگ ایجاد شد.

نکونام با اشاره به اینکه از نعمت‌های بسیار بزرگ ایران اسلامی حاکمیت ولی‌فقیه بر مردم است، بیان کرد: بر اساس مفاهیم قرآنی و دینی افراد مومن و تربیت‌ شده در سایه مکتب وحی باید حاکم بر مردم باشند و از حاکمیت طاغوت به شدت پرهیز شود.

وی اضافه کرد: ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام خمینی(ره) است که امروز از عمر این شورا ۳۹ سال می‌گذرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: علاوه بر نقدهایی که بر عملکرد این شورا در طول مدت تشکیل آن وجود دارد اما مسؤولان امروز کارهای چشمگیری انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۷۰۰ مصوبه علمی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اما بسیاری از مشکلات در اجرای مصوبه‌هاست.

نکونام در ادامه با اشاره به دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: به دست آوردن رتبه چهارم جهانی در حوزه نانو، رتبه اول منطقه‌ای و رتبه ۱۳ جهانی در حوزه سلول‌های بنیادی، رتبه اول منطقه‌ای و رتبه ۱۶ جهانی در حوزه هوافضا از دستاوردهای این شوراست.

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، اضافه کرد: این روز برای مدعیان حقوق بشر فقط رسوایی است چرا که نه تنها مدافع حقوق بشر نبوده‌اند بلکه در عمل، این شعار را کلنگی کردند و بر سر ملت‌ها کوبیده‌اند که امیدواریم حقوق بشر اسلامی جایگزین مفهوم فعلی این شعار شود‌.

امام جمعه شهرکرد گفت: مستکبرین با شعار حقوق بشر کودک‌کشی، آوارگی زنان، جنگ و تخریب را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری بزرگداشت قرآن، عترت و نماز به مدت یک هفته گفت: قرآن کتاب سخن‌گو، زنده و نجات‌بخش در امور دنیوی و اخروی است و کانون‌های قرآنی مساجد، خانه‌های قرآن و جلسات قرآنی باید بیش از پیش تقویت شود.

نکونام با شاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) محور عترت است و باید در تبیین جایگاه ایشان در تحکیم و تبیین ولی‌فقیه در این ایام تلاش شود.

در اسلام مسجد به عنوان محل اقامه نماز بسیار مهم است

وی افزود: در اسلام فضیلت برگزاری نماز جماعت در مسجد بسیار است و نباید در این خصوص کم‌لطفی شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به طرح‌های تقویت مساجد، گفت: طرح پیوند مساجد با مدارس، طرح پیوند دستگاه‌های اداری با مساجد، پیوند اقوام با مساجد و طرح پیوند خانواده با مساجد از جمله فعالیت‌های پیش‌رو است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری مجالس اموات باید به مساجد برگردد زیرا تاثیرات مثبتی برای خود اموات، مردم و خانواده‌ها دارد و یک مجلس بدون تشریفات و بدون دردسر برای خانواده‌ها در مسجد برای اموات برگزار شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول