اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ارسال 2484 شکایت و گزارش فساد به بازرسی کل چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال 1399 تا کنون، 2 هزار و 484 شکایت و گزارش مربوط به انواع مفاسد، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد به بازرسی کل استان ارسال شده است.

ارسال 2484 شکایت و گزارش فساد به بازرسی کل چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی، عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد سازمان بازرسی، مطالبه‌گری و پیگیری وظایف دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌هایی که وظیفه نظارتی در دستگاه دارند از جمله حراست و بازرسی و رسیدگی به شکایات در دستگاه‌ها، تقدم نظارت پیشگیرانه بر بازرسی با رویکرد آگاهی‌بخشی و تبیین قوانین و مقررات کاربردی و... است.

مدیرکل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 1399 تاکنون، 2 هزار و 484 شکایت و گزارش مربوط به انواع مفاسد، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد به بازرسی کل استان ارسال شده است، افزود: با بازرسی‌های برنامه‌ای و فوق‌العاده و موردی منجر به ارسال 439 گزارش با مبادی ذیربط شامل 46 گزارش اصلاحی، 99 گزارش کیفری، 184 گزارش اداری بوده و فراوانی جرائم نیز شامل تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، گزارش خلاف واقع، شرکت در معاملات دولتی و فراوانی تخلفات شامل نقض قوانین و مقررات، سهل‌انگاری در انجام وظایف محوله بوده است. 

وی با اشاره به نکات آموزشی که رعایت آن‌ها در پیشگیری از جرم، تخلف و سوءجریان حائز اهمیت است، ادامه داد: اشرافیت هرچه بیشتر به مراحل خرج به شرح قانون محاسبات عمومی شامل تشخیص، تعهد، آگاهی از جرائم خاص کارکنان دولت بالاخص موضوع ماده 598 قانون مجازات عمومی ناظر بر جابجایی اعتبار و تضییع حقوق بیت‌المال و ماده 540 قانون مجازات اسلامی مرتبط با گزارش خلاف واقع از مهم‌ترین این نکات است.

احمدی اظهار داشت: نظارت هرچه بیشتر مدیران بر‌ زیرمجموعه خود در اجرای ماده 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، اعلام جرائم و تخلفات مربوطه به مقامات ذی‌صلاح مرجع قضایی، رسیدگی به تخلفات اداری، ارتقای سلامت اداری، دقت لازم در مبادله موافقت‌نامه اعتبارات عمرانی، رعایت الزامات پیش‌بینی شده برای هزینه‌کرد در فصول مربوطه، اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذی‌ربط در جابجایی فصول و هماهنگی لازم با دستگاه‌های نظارتی از دیگر مواردی است که باید مدیران به آن توجه داشته باشند. 

وی ادامه داد: اعلام آسیب‌ها و موانع موجود در اجرای قوانین و مقررات به دستگاه‌های نظارتی، استفاده از ظرفیت آن‌ها به عنوان مشاور امین برای حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات، توجه به گزارش‌های هشداری دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسی کل استان که با رویکرد پیشگیری از جرم و تخلف پیرامون موارد مهم و مبتلا به دستگاه‌ها ارسال می‌شود، از دیگر نکات حائز اهمیت است. 

در انتخاب پیمانکاران دقت و بر روند کار آن‌ها نظارت شود

بازرس کل استان تصریح کرد: دقت در انتخاب پیمانکار و نظارت منظم و موثر بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی و مراقبت لازم از پیمانکاران در تهیه صورت وضعیت‌های مرحله‌ای با رعایت مدیریت زمان، رعایت دقیق قانون منع مداخله در معاملات دولتی(مناقصه و مزایده) و ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، خریداری و استفاده از کالاهای تولید شده داخل کشور و پرهیز از خریدهای خارجی و مدیریت زمان در پیگیری امور ارباب رجوع در دستگاه و پاسخ به استعلامات مرتبط با شرکت‌ها و واحدهای تولیدی با رویکرد حمایت واقعی از سرمایه‌‌گذاری از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. 

احمدی در پایان گفت: ضوابط اجرایی بودجه سالانه بالاخص احکام کاربردی بودجه و رعایت قوانین و مقررات مربوط به بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه با اخذ مجوز لازم پس از طی مراحل گزینش نیز باید رعایت شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول