اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری به استاندار ویژه نیاز دارد

دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان در چند سال اخیر یکی از محروم‌ترین استان‌ها از لحاظ بیکاری و شرایط اقتصادی بوده، گفت: چهارمحال و بختیاری به استاندار ویژه نیاز دارد.

چهارمحال و بختیاری به استاندار ویژه نیاز دارد

پوریا حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر یکی از محروم‌ترین استان‌ها از لحاظ بیکاری و شرایط اقتصادی بوده‌ که دلیل آن نبود مسئولانی در شأن این مردم بوده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری افزود: استاندار بعدی بداند استان ما به نمایش نیاز ندارد و نیازمند فردی است که به دنبال خدمت به این مردم است.

حشمتی با اشاره به اینکه استان ما نیز به استاندار ویژه نیاز دارد، اظهار کرد: استاندار ویژه به لحاظ اینکه استان ما پایتخت آب کشور است اما مردم این استان در تامین آب شرب مشکل دارند و برخی مشکلات آب در دیگر استان‌ها نیز به سوءمدیریت آب باز می‌گردد و نه کمبود آب.

وی با بیان اینکه استان ما با داشتن ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنعت، اقتصاد ضعیفی دارد خاطرنشان کرد: در این چند سال چندین کارخانه استان تعطیل شده، کارخانه‌هایی که به کشورهای خارجی محصول صادر می‌کردند اما امروزه دیگر رمقی برای کارگران‌شان نمانده است و ضعف دولت روحانی باعث شد ناامیدی در این افراد شکل گیرد.

حشمتی با تاکید بر شایسته بودن استاندار انتخابی و نصب‌العین قرار دادن شایسته سالاری گفت: استان از سه قومیت مختلف بختیاری، قشقایی و فارس تشکیل شده و استاندار جدید باید بر همه این قومیت‌ها اشرافیت کامل داشته باشد.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: موافق انتخاب استاندار بومی هستم چرا که استاندار بومی دلسوز مردم است اما باید توجه داشت که پس از آن نیازمند وفاق بین مدیران دولتی و نمایندگان استان هستیم تا اختلافات سیاسی کاسته شود و همه برای پیشرفت استان متحد شوند.

 حشمتی به ظرفیت عظیم گردشگری استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای طبیعتی بکر، عشایر و اماکن مذهبی بسیاری است که با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار گردشگران به این استان وارد می‌شوند همچنین توسعه دانشگاه‌ها برای جذب گردشگر دانشگاهی از استان‌ها و همچنین کشورهای دیگر و توریست پزشکی برای توسعه بیمارستان‌ها باید در دستور کار استاندار جدید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از آن‌جا که استان ما از جمعیت روستایی زیادی برخوردار است هر روستا باید به یک سلول اقتصادی برای پیشبرد اهداف تبدیل شود و با تامین امکاناتی نظیر آب و برق و گاز مهاجرت معکوس به روستاها صورت گیرد همچنین مشکلات حوزه کشاورزی در این مناطق برطرف شود.

حشمتی در پایان گفت: استاندار باید مردمی باشد و در بین مردم حضور پیدا کند و دغدغه‌های این افراد را بشنود علی‌الخصوص استفاده از جنبش دانشجویی و ارتباط بین دانشگاه و استانداری را در اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول