اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وزارت نیرو متهم اول وضع فعلی پروژه بن-بروجن/در مسئله آب همه شهروند درجه یک هستند

رئیس کمیته آب مجلس وزارت نیرو را متهم اول وضع فعلی پروژه بن-بروجن دانست و گفت: در حوزه آب خواسته یا ناخواسته شهروند درجه یک و درجه دو، درست شده است.

وزارت نیرو متهم اول وضع فعلی پروژه بن-بروجن/در مسئله آب همه شهروند درجه یک هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری، با اشاره به اصلی‌ترین مشکل بر سر راه پروژه بن-بروجن، گفت: اولین مشکل این پروژه عدم اراده‌ برای انجام آن بوده است، چرا که چهل سال است یک نگاه غلط وجود دارد که مردم استان چهارمحال و بختیاری در این استان نیازی به آب ندارند، نگاهی که می‌گوید توسعه در جایی است که ثروت و قدرت وجود دارد، دقیقا نگاهی که انقلاب اسلامی با آن مشکل دارد.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی به دنبال توسعه با عدالت و فراگیری آن است، نه اینکه هر کجا ثروتمندتر بود توسعه بیشتر داشته باشد؛ متاسفانه اراده‌ای بر حل مشکلات این استان نیست، چرا که توسعه را در جاهای قوی‌تر می‌بینند، در حوزه آب خواسته یا ناخواسته شهروند درجه یک و درجه دو، درست شده است.

وی با اشاره به مقصران اصلی وضع فعلی پروژه بن-بروجن، گفت: وزارت نیرو همیشه در چنبره نگاه غلط و بخشی توسعه در مناطق ثروتمند و قوی بوده است و اولین متهم این قضیه وزارت نیرو است که متولی آب کشور است، دومین وزارت‌خانه مقصر، وزارت کشور است.

جعفری ادامه داد: سه نامه‌ از شورای عالی امنیت نسبت به استاندار استان همجوار صادر شده و در آن قید شده است که زمینی به طول 200 متر با مساحت دو هکتار باید به آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری تحویل داده شود اما انجام نشده است.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: اگر وزارت کشور نتواند یک استاندار را در مقابل مصوبات شورای امنیت کشور تمکین کند، پس چه کاری برای انجام دارد؟

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول