اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های آموزشی، نگهداری و بازی کودکان زیر7 سال آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تنها مرجع صدور مجوز کودکستان‌ها (مهدکودک، پیش دبستانی، سایر مراکز آموزشی و نگهداری و تربیت از بدو تولد تا پایان 6سالگی) آموزش و پرورش است.

تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های آموزشی، نگهداری و بازی کودکان زیر7 سال آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود سعادتی، امروز پنجشنبه، بیست و هشتم دی ماه در اولین جلسه ستاد راهبری تربیت اوان کودکی در تشریح این خبر اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه ۸۳۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای وحدت رویه در ساماندهی و مدیریت امور اجرایی مرتبط با کودکان اعم از مهد کودک، پیش دبستانی، مراکز آموزشی، تربیت و نگهداری تا پایان ۶ سال، صدور مجوز در این حوزه فقط بر عهده آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با ارائه تعریفی از راهبری تربیت اوان کودکی و تهیه اطلس اوان کودکی، بیان کرد: این اطلس به شناسایی زیرساخت‌های موجود و برنامه‌ریزی برای رفع کمبودها و نیازهای دوره کودکی با مشارکت تمام دستگاه‌های دخیل اشاره دارد.

وی، داشتن ارتباط مستمر و موثر سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش را در تسریع اجرای ماموریت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت، تاثیرگذار دانست و گفت: هر چند وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و کودکان بر عهده آموزش و پرورش است؛ اما انجام این مسئولیت سنگین بدون همراهی و همکاری بین بخشی سایر دستگاه‌ها دشوار است.

علیرضا اکبری، معاون آموزش ابتدائی مدیرکل نیز در ادامه این جلسه با اشاره به دوره طلایی کودکی و شکل گیری شخصیت کودکان تا هفت سال  گفت: با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت، فعالیت‌های جامع آموزشی و پرورشی این دوره بر اساس آخرین یافته‌های علمی و روانشناختی و ارزش‌های دینی و اسلامی انجام می‌پذیرد.

وی با یادآوری این نکته که با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی این دوره وحدت رویه ایجاد شده است، اظهار کرد: متخصصان این حوزه در استان آذربایجان شرقی نیز در طراحی محتوای آموزشی با عنوان «نونهالان ارس» پیشگام بوده و با تایید این محتوا از طرف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک علاوه بر بومی سازی آموزش کودکان زیر هفت سال در استان، برخی از استان‌های همجوار نیز از این محتوا و کتب آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

ستاد راهبری اوان کودکی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مسئول فعال‌سازی و سیاست‌گذاری تربیت اوان کودکی با مشارکت استانداری و بهزیستی آذربایجان شرقی، معاونت اجتماعی سپاه عاشورا و شهرداری تبریز و سایر ارگان ها تشکیل شده است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه فعالیت کند.

طی جلسه ستاد راهبری تربیت اوان کودکی؛ تمامی دستگاه‌ها موظف شدند برای تکمیل اطلس اوان کودکی در راستای توانمندسازی خانواده و جوانی جمعیت همکاری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول