اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توزیع 2.7 میلیون شیر پاکتی بین 338 هزار دانش آموز آذربایجانی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از توزیع بیش از2.7میلیون پاکت شیر در مدارس استان طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: هر هفته دو نوبت شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی فرادمای استرلیزه در بین ۳۳۸ هزار و ۸۰ دانش‌آموز مدارس ابتدائی دولتی استان توزیع می‌شود.

توزیع 2.7 میلیون شیر پاکتی بین 338 هزار دانش آموز آذربایجانی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود سعادتی امروز در جلسه کارگروه توزیع شیر استان اظهار کرد: توزیع شیر در راستای تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان اجرا شده و دو میلیون و ۷۰۴ هزار و ۶۴۰ پاکت شیر در آذر ماه در ۳۹ منطقه توزیع شده و طرح با همت جدی اعضای کارگروه توزیع شیر در مدارس در حال انجام است.

وی گفت: تمام مسئولیت‌ها در این حوزه مشخص بوده و همه اعضا باید اقدامات و همکاری‌های لازم در راستای اجرای بی‌نقص پروژه شیر مدارس را انجام دهند.

سعادتی بر لزوم دقت و اتخاذ تدابیر لازم از تولید گرفته تا توزیع و تحویل شیر در مدارس تاکید کرد و افزود: کیفیت و سلامت پاکت‌های شیر تا هنگام رسیدن به دست مصرف‌کننده باید تضمین شده باشد و دانش‌آموزان بدون هیچ مشکلی، این محصول را که با هدف تامین سلامت آنان توزیع می‌شود، دریافت کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدیران مدارس باید نظارت تمام و کمال به هنگام تحویل شیر داشته داشته و اقدام به ثبت آمار سامانه سحا کرده و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را رعایت کنند؛ همچنین باید ساز و کارهایی اتخاذ شود تا دانش آموزان شیر را به محض دریافت، مصرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه این جلسه از عملیاتی شدن ۱۵ درصدی پروژه توزیع شیر در استان در کم‌تر از دو ماه خبر داد و گفت: پروژه توزیع شیر پس از شش سال وقفه به همت دولت سیزدهم آغاز شده و که آذربایجان شرقی در این زمینه جزو استان های پیشتاز است.

سعادتی ادامه داد: در این طرح مقرر شده است هر هفته دو نوبت شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی فرادمای استرلیزه در بین ۳۳۸ هزار و ۸۰ دانش‌آموز مدارس ابتدائی دولتی استان توزیع شود.

در ادامه این جلسه کارشناسان اداره بهبود سلامت و تغذیه، بهداشت محیط و مدارس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی و اداره استاندارد به ارائه نکته نظرات خود در این زمینه پرداختند. لزوم استفاده از خودروهای استاندارد برای حمل و نقل شیرها، ارائه گزارش در صورت وجود بادکردگی و مخدوش بودن و یا نداشتن برچسب روی پاکت شیرها، اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از چاقی کودکان و نوجوانان و برنامه‌های حمایتی غذایی مانند آهنیاری دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه و توزیع ویتامین دی در مدارس را از جمله اقدامات مرکز بهداشت استان به این منظور، به شمار می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان این جلسه طی برقراری ارتباط تصویری، گزارش عملکرد چند منطقه از استان را مورد بررسی قرار داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول