اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمک ۷میلیارد ریالی شهروندان اهری به بیمارستان باقرالعلوم/ اهر رتبه نخست در شناسایی مبتلایان به کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر از کمک هفت میلیارد ریالی خیران سلامت و شهروندان اهری به بیمارستان اهر خبر داد.

کمک ۷میلیارد ریالی شهروندان اهری به بیمارستان باقرالعلوم/ اهر رتبه نخست در شناسایی  مبتلایان به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمد میرزاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر حمایت، همدلی، کمک‌های مالی و معنوی مردم و مسوولان شهرستان نبود قطعا در تداوم برنامه‌های پیشگیری و درمان حال خوشی نداشتیم اما این همراهی‌ها و همدلی مردم باعث مصمم شدن اراده خادمان سلامت در تلاش مضاعف شد.

وی همچنین با قدردانی از توجه ویژه مسوولان بهداشت و درمان استان گفت: به‌علت تقویت و توسعه  زیرساخت‌های بیمارستان اهر گفت: تعداد پنج دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفسی) از ۳۰دستگاه اختصاصی به مرکز استان با لحاظ کردن شهرستان اهر به‌عنوان مرکز منطقه ارسباران و معین به شهرهای همجوار  جهت استفاده در بخش  آی سی یو و برای بهبود بیماران از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بیمارستان اهر تحویل شده است.

وی یادآور شد: طی دو ماه گذشته بیش از 11 هزار نفر از شهرها و روستاهای مختلف منطقه  ارسباران مراجعه به بیمارستان اهر داشتیم که 82.5 درصد از بیماران بهبود یافته‌اند.

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در شناسایی مبتلایان به کرونا از طریق غربالگری، افزود: در دو مرحله غربالگری صورت گرفته توسط همکاران،  در مرحله اول از تعداد ۱۵۰هزار مورد ۳۲۰نفر مبتلا شناسایی شده که نزدیک دو درصد بود و در مرحله دوم غربالگری نیز از تعداد 94 هزار و 280 نفر  غربال شده ۳۵۷نفر مورد مشکوک شناسایی شده  که 3.2 درصد را شامل می‌شود.

میرزاپور ادامه داد: در چنین مواردی همکاران بخش درمان ۱۴روز  و به‌طور روزانه وضعیت  بیمار را بررسی می‌نمایند تا وضعیت مبتلا به‌طور کامل مشخص شود.

مدیر شبکه بهداشت و در مان اهر یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده در شناسایی بیماری کرونا جزو شهرهای برتر هستیم، به‌طوریکه ۳۴درصد بیماران از طریق مرکز غربالگری اهر شناسایی شده که درصورت عدم شناسایی منجر به آلودگی موارد متعددی می‌شد.

وی با هشدار به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا آمار مراجعات و مبتلایان به این بیماری در این شهرستان بالا رفته و موجب نگرانی ما شده است که در این خصوص از همشهریان تقاضا داریم، با رعایت‌های خویش سبب ابتلای سالمندان به این بیماری نشوند.

این مقام مسوول افزود: خوشبختانه طی هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته  تعداد مبتلایان کاهش داشته است که این امر با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه ستاد کرونا انجام شده است، به‌طوریکه  هم موارد بستری و هم میزان موارد مثبت کمتر شده است که این نشان از بالا رفتن آگاهی و مراعات همشهریان است که همچنان  انتظار داریم همشهریان با ادامه رعایت‌های خود در ریشه‌کنی این ویروس منحوس ما را یاری کنند.

انتهای پیام/60003/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول