اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهرستان اهر در شرایط قرمز / مردم هشدارها را جدی بگیرند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: شرایط الان اهر در شرایط قرمز است که اگر رعایت نشود و وضع به این منوال ادامه یابد، بیش از نصف مردم تا پایان اردیبهشت گرفتار می‌شوند.

شهرستان اهر در شرایط قرمز /  مردم هشدارها را جدی بگیرند

محمد میرزاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر اظهار داشت: متاسفانه عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی ازجمله شرکت در مراسم تشییع جنازه، مهمانی‌ها، دید و بازدیدها، استفاده از پول نقد، عدم رعایت بهداشت فردی، عدم رعایت فاصله ۱.۵ متر، عدم استفاده از ماسک استاندارد، تجمع بی‌مورد در اماکن عمومی و بی‌توجهی به نکات بهداشتی از مهم‌ترین عوامل افزایش موارد بیماری در شهرستان اهر است.

وی گفت: اکثر تخت‌های بیمارستان اهر از بیماران کرونایی پر شده و اگر  وضعیت بدین منوال پیش برود در چند روز آتی دیگر تختی برای بستری برای بیماران  ویروس کرونا نخواهیم داشت و در این خصوص همه باید توصیه‌ها را جدی بگیرند. 

این مقام مسوول یادآور شد: با وضعیت پیش آمده و غربالگری انجام شده دیگر هیچ جای شهرستان امن نیست و همه نقاط شهر آلوده است و در این زمینه برای ارائه خدمات به مراجعان مشکوک به کرونا، مرکز غربالگری و نمونه‌برداری از یک مرکز به دو مرکز افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر، میزان بهبود یافتگان را ۷۲درصد در اهر اعلام کرد و تصریح کرد: متاسفانه ابتلا به این بیماری در سالمندها بیشتر شده و این امر نشان از ابتلاء آنها از طریق جوانان که بیشتر به بیرون از خانه رفت و آمد دارند و از منابع مشترک استفاده می‌کنند، دارد.

میرزاپور از بلوک‌بندی شهر در قالب هشت نقطه خبر داد و متذکر شد: با هماهنگی ادارات مرتبط و همراهی بسیج، هلال‌احمر و سایر ادارات نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در روزهای آتی  بیشتر می‌شود.

این مقام ارشد بهداشتی شهرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی امروز ۹ مورد مثبت قطعی  و سه مورد سی تی اسکن مثبت (مشکوک) گزارش شده است و تعداد بستری بیمارستان در حال حاضر ۷۵ نفر می‌باشد که  از این تعداد ۳۶ نفر مثبت قطعی و ۳۹ نفر مشکوک (سی تی اسکن مثبت) هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول