اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجانی ها 3200 میلیارد تومان مالیات می دهند

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: در قانون بودجه سال 1398 مبلغ 3 هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم کل درآمدهای مالیاتی آذربایجان‌شرقی است.

آذربایجانی ها 3200 میلیارد تومان مالیات می دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا شریفی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و رؤسای مجموعه امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با اشاره به اینکه بیشترین وصول مالیاتی استان در تیر ماه میسر می‌شود، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۸۳ درصد سهم مالیاتی استان محقق شده است.

وی با اشاره به این که در قانون بودجه سال 1398 مبلغ 3هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم کل درآمدهای مالیاتی آذربایجان‌شرقی است، گفت: از این مبلغ 94 درصد سهم درآمدهای مالیاتی می‌باشد که ۵۲ درصد آن، مالیات مستقیم و ۴۸ درصد آن مالیات‌های غیرمستقیم از جمله مالیات بر ارزش افزوده است.

شریفی با بیان این که مایلات بر ارزش افزوده نوعی مالیات پیشرفته است که اکنون در ۱۶۵ کشور دنیا دریافت می‌شود، افزود: این قانون یکی از مترقی ترین قوانین در کشورهای توسعه یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین ادامه داد: دولت نیازمند درآمدهای غیرنفتی است که عمده‌ترین آن مالیات است و در اقتصاد مقاومتی، اصلی‌ترین پایه آن درآمدهای مالیاتی است که کشور را از وابستگی به نفت بی‌نیاز می‌کند و با ایجاد رفاه و آرامش برای مردم نتایج آن به جامعه بازمی‌گردد.

شریفی همچنین از پرداخت حدود ۵۰۴ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال 1397 به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد  و آن را منبع بسیار مهمی در توسعه شهری و روستایی استان دانست.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول