اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

۴۰۰هزار تن سیب آذربایجان‌غربی آماده صادرات است

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ هزار تن محصول سیب استان آماده صادرات به بازار‌های هدف است.

۴۰۰هزار تن سیب آذربایجان‌غربی آماده صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۴۰۰ هزار تن محصول سیب آماده صادرات به بازار‌های هدف است.

وی افزود: از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، سالانه یک تا ۱.۵ میلیون تن توسط کشاورزان این منطقه تولید می‌شود که این میزان امسال نزدیک به ۱.۵ میلیون تن و سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن بود. 

 شهبازی با بیان اینکه یک سوم سیب کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم.

وی اظهار کرد: سیب درختی استان سایزبندی و با وزن بندی به کشورهایی مثل روسیه، پاکستان، هندوستان، عربستان،ازبکستان وهمچنین کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص سیب زیر درختی نیز اضافه کرد: در یک سال اخیر با راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه در سطح استان، سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود، در حال حاضر با انجام فرایندهای تکمیلی به یک محصول باارزش صادراتی تبدیل و هم اکنون۴۰۰ هزار تن محصول آماده صادرات به بازارهای هدف شده است.

وی گفت: پیش از راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه، سیب درختی صادراتی استان بعد از رسیدن به کشور مقصد دوباره بسته‌بندی و سورت شده که از کیفیت محصول کاسته می شد که این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

 شهبازی ادامه داد: آذربایجان‌غربی به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است و در تولید اکثر محصولات باغی و زراعی دارای رتبه های برتر کشوری هستیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول