اولین مدرسه نیمه سبز استان قزوین در آبیک افتتاح شد
طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نخستین مدرسه نیمه سبز استان قزوین در شهرستان آبیک به بهرهبرداری رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مدرسه نیمه سبز (Semi-Green School) یک مفهوم نسبتاً جدید در حوزه آموزش محیطی است. این نوع مدارس، در واقع بین مدارس سنتی و مدارس سبز کامل قرار دارند. در حالی که مدارس سبز کامل به طور جامع به مسائل زیستمحیطی میپردازند و تمامی جنبههای خود را با اصول پایداری تطبیق میدهند، مدارس نیمه سبز گامهایی در این راستا برمیدارند اما هنوز به طور کامل به این هدف نرسیدهاند. مدرسه دبستان پسرانه ناصر خسرو و دبستان دخترانه شهدای گمنام ۱۲ کلاسه شهرک فردوس شهر آبیک، صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سرپرست امور عمرانی استاندار قزوین، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، امام جمعه شهرستان آبیک، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و جمعی از مسوولان شهرستان به بهرهبرداری رسید.این مدرسه در زمینی به مساحت ۳۱۴۷ مترمربع و ۱۸۰۰ مترمربع زیربنا با ۲۷٠ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.نمازخانه این مدرسه به نام دانشآموز شهید فرزین شریعت پناهی نامگذاری شده است.گفتنی روند اجرایی این پروژه در دولت سیزدهم شتاب گرفت تا امروز پس از ۷ سال از زمان کلنگزنی پروژه به مرحله افتتاح و بهرهبرداری رسید.
مسوولان استان کمبودهای گذشته در آبیک را جبران کنند
حجتالاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان آبیک در این مراسم با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در شهرستان آبیک و عقبماندگی در حوزههای مختلف گفت: اگر بگوییم این شهرستان بدشانسی آورده، کم توجهی و بیمهری به آن شده و یا فرزند ناخوانده استان قزوین محسوب میشود شاید جملات خوبی نباشد اما باید مسوولان برای جبران کمبودها و مشکلات این شهرستان تدبیر لازم را بیندیشند.وی افزود: سرنوشت این شهرستانی زمانی به تهران گره خورده بود و خدمترسانی به دورترین نقطه این استان دشوار بود.امام جمعه شهرستان آبیک بیان کرد: زمانی هم استان قزوین و آبیک جز استان زنجان بود و سپس با استان شدن قزوین ، این شهرستان جزو قزوین شد.روحانی گفت: مردم نجیب و خوب شهرستان آبیک لایق مستعد هرگونه خدمت هستند و با توجه به نزدیکی به پایتخت از امکانات اولیه محروم است که نیازمند توجه بیش از پیش از سوی مسوولان استان قزوین است.#مدرسه #مدرسه_سبز #دهه_فجر 11:56 - 16 بهمن 1403