لویدز: ۲۶ کشتی ایرانی محاصره دریایی آمریکا را شکستند

بر اساس اعلام پایگاه لویدز لیست، ۲۶ کشتی ایرانی محاصره دریایی آمریکا را شکستند.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های رصد دریایی، دست‌کم ۲۶ فروند از شناورهای مرتبط با «ناوگان سایه» ایران موفق به دور زدن خط محاصره اعلام‌شده از سوی ایالات متحده شده‌اند.این گزارش حاکی از آن است که از زمان تشدید محدودیت‌ها و گسترش دامنه شروط محاصره دریایی در هفته گذشته، بیش از ۱۰ فروند شناور از خط تعیین‌شده توسط نیروی دریایی آمریکا عبور کرده‌اند. از تاریخ ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) تاکنون، ۱۱ فروند نفتکش حامل محموله‌های نفتی ایران، آب‌های خلیج عمان و خلیج فارس را به مقاصد دیگر ترک کرده‌اند. یک فروند کشتی فله‌بر (Bulk Carrier) با مالکیت یونانی که روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) بندر ایران را ترک کرده بود، در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) با موفقیت از خط محاصره عبور کرده است.گفتنی است اصطلاح «ناوگان سایه» به ناوگانی از کشتی‌های قدیمی و با مالکیت غیرشفاف اطلاق می‌شود که با تغییر پرچم یا خاموش کردن سامانه‌های ردیاب خودکار (AIS) برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی علیه صادرات نفت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.#محاصره
23:43 - 20 آوریل 2026
اقتصاد
راه و مسکن
نفت و انرژی




83 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌فدایی ایران‌
@fadaei31420 آوریل 2026
در پاسخ به
اگر ما تونستیم این محاصره رو دور بزنیم پس چرا اینهمه اصرار به لغو این محاصره دریایی داریم و شرط شروع مذاکرات قرارش دادیم؟

@user17766980889320 آوریل 2026
در پاسخ به
ببخشید اشتباه نکنم تو پیام سنتکام گفته بود کشتی های حامل مواد غذایی و دارو میتونن رد بشندر ضمن این محاصره نیاز نیست 100% باشه کشتی نظامی نمیگیرن کههدفش فشار اقتصادی هست که با گرفتن کانتینر بر و نفتکشی که پر باشه نه خالی محقق میشهنه اینکه این حرکت کثیفو توسط اونا تایید کنمولی سر خود شیره نمالیم

@user170910065955955747420 آوریل 2026
در پاسخ به
از كامنتاى خبرگزارى فارس بيشتر خبر مى گيرم تا خود خبرگزارى.

@user17624646649921 آوریل 2026
در پاسخ به
احتمال زیاد کشتی هایی بودن که حامل دارو ومواد غذایی بودن و طبق قوانین دریایی مشمول محاصره نمیشن . این رو آمریکا از قبل اعلام کرده بود که جلوی این موارد رو نمیگیره

@user17683807064521 آوریل 2026
در پاسخ به
واقعا مردم رو خسته و بی اعتماد کردن.با هم نمیتونن توافق کنن بعد میخوان با آمریکا توافق کنن.عمر و زندگی مردم رو تلف میکنن.شما که نمیتونی تعیین تکلیف کنی که چه کسانی تصمیم بگیرن برای مذاکره چطور از مذاکره کردن یا مذاکره نکردن صحبت میکنید و چطور در چنین شرایطی میخواین با مذاکره مشکلات کشور رو رفع کنید.

تصویر نمایه‌ی ‌ملیکا کشاورز‌
@melika_keshavarz21 آوریل 2026
در پاسخ به
یکی از فرمانده‌ها امشب توی تجمع میگفت:آرزو داریم جنگ دوباره شروع بشه.صد تا موج دیگه باید بزنیم.بعضی هدفا داریم که هنوز نزدیم.الان آماده‌تریم نسبت به اسفند.چیدمان پهپاد‌های انتحاری مرتب شده.موشکا دوباره منظم شده.اهداف هم مشخصه.فقط منتظر سوت داور هستیم.نمایش بیشتر

@user17693797708321 آوریل 2026
در پاسخ به
خب خدارو شکر، پس محاصره اثر نداره ، الان تندروها اجازه میدن بریم مذاکره؟

@Milad_Iran21 آوریل 2026
در پاسخ به
از الان هر حرفی ، هر توییتی و هر بیانیه ای از هر دو طرف برابری میکنه با هر شلیک در میدان جنگ.اقدام متقابل ایران هم در مقابل اسارت کشتی و خدمه خیلی مهمه و می‌تونه بازی رو عوض کنه. کارت خوب باید رو کنیم (نه الزاما اقدام جنگی)

@Kavoshh21 آوریل 2026
در پاسخ به
حرکت آمریکا در زدن کشتی و دستگیری خدمه را نباید بی پاسخ گذاشت و به سراغ مذاکره رفت . در حال حاضر مذاکره خسارت است چون آمریکا دست بالا را دارد . باید موازنه به هر شکل ممکن به هم بخورد لطفا از این مطالبه حمایت کنید https://farsnews.ir/Kavoshh/1776587953630479115
9**6831

@Kavoshh  •  19 آوریل 2026

جایگزینی توییت زدن مسئولان در ایکس با اپلیکیشن‌های ایرانی چون ویراستی
پیشنهادها

جایگزینی توییت زدن مسئولان در ایکس با اپلیکیشن‌های ایرانی چون ویراستی

جایگزینی فعالیت مسئولان در پلتفرم ایکس با اپلیکیشن‌های ایرانی مانند ویراستی، به‌جای بازی در زمین دشمن، باعث می‌شود کاربران خارجی را به زمین خودمان وارد کنیم. در صورت قطع دوباره اینترنت بین‌الملل، این روند می‌تواند در اپلیکیشن‌های کشورهای همسو ادامه یابد.

کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Ali_Sotoude21 آوریل 2026
در پاسخ به
این به نظر انتخاب آمریکایی ها بوده که این محاصره قابل شکستن به نظر برسه تا یکی دو روز قبل از مذاکرات احتمالی یک نفت کش عظیم رو توقیف کنن و در مذاکره با کارتش بازی کنن

@user170909998733795296321 آوریل 2026
در پاسخ به
این یعنی امریکا حتی توان یه محاصره دریایی هم نداره آمریکا در تمام جبهه ها متحمل شکست شده

تصویر نمایه‌ی ‌Biraaant @Biraaant‌
@Biraaant21 آوریل 2026
اصلا هم تابلو نیست همین شایعه رو دلیلی به رفتن پاکستان کنید...پس چون محاصره رو شکست ، محاصره دروغه ما بریم توافق پاکستان ...

تصویر نمایه‌ی ‌شقایق اشک‌
@Shaghayegh1ashk21 آوریل 2026
در پاسخ به
تاریخ از شهامت مردم ایران مینویسد. از جسارت نیروهای مسلح، از اصالت دلاوران تنگه هرمز. مردم ایران از حماسه هم سبقت گرفته‌اند. آنچنان که سِنگر از نیوتایمز میگفت: خیابان‌های ایران شده است دسر پس از شام! رهاشدنی نیست!ده‌ها میلیون جانفدا! برای این مردم وطن‌پرست باید مُرد. والسلام

@user17757280332421 آوریل 2026
در پاسخ به
اصلا با این خبر بهانه رفتن به مذاکرات هم جور شد ، بعدش چی ؟ توافق رو امضا میکنیم ؟ یا میریم و برمیگردیم ؟

@MohammadRezaEmami21 آوریل 2026
در پاسخ به
به وضوح مشخص است رژیم صهیونی و حامی آن آمریکا در باتلاقی که خود آنرا درست کرده اند در حال فرو رفتن هستند. تنها کاری که ایران انجام می دهد راهنمایی کردن آنها برای فرو رفتن هر چه بیشتر در این باتلاق است.#دشمنان_اسلام_از_احمق_ها_هستند

تصویر نمایه‌ی ‌شقایق اشک‌
@Shaghayegh1ashk21 آوریل 2026
در پاسخ به
ستون‌نویس نیویورکر راست میگفت:"تنگه هرمز شده است همقواره هسته‌ای و اتم‌"ایران با حمایت اعجاب‌آورِ مردم حقیقی ایران؛ ده‌ها میلیون جانفدا؛ به یاری خداوند از این جنگ نابرابر، با همه ویرانی‌ها و ازدست‌دادن‌ها سربلند بیرون می‌آید‌.یک جهان به پاس جسارتت ایستاده‌اند؛ ایران بزرگ

تصویر نمایه‌ی ‌سرباز مقاومت‌
@Sarbazmoghavemat21 آوریل 2026
در پاسخ به
آیا وقت آشتی ملی ۹۰ میلیون نفری نیست تا این نفرت ها را از بین ببریم؟یک نفر که کار بلد است یک کارزار خوب در این مورد راه بیاندازد لطفا.۹۰ میلیون نفر عدد کمی نیست...