تلاش برای احیای تسهیلات فرزندآوری در مناطق با نرخ بالای زاد و ولد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از مکاتبه استاندار با رئیس ستاد ملی جمعیت کشور برای رفع مشکل عدم پرداخت وام فرزندآوری به ساکنان شهرهای دارای نرخ بالای زاد و ولد خبر داد و گفت این مطالبه به‌صورت جدی در حال پیگیری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،به دنبال مطالبه شهروندان شادگانی که به دلیل قرار گرفتن شهرستان شادگان در فهرست مناطق دارای نرخ بالای زاد و ولد موفق به دریافت وام فرزندآوری نشدند، زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: به منظور حل این مشکل، نامه‌ای با امضای استاندار خوزستان به رئیس ستاد ملی جمعیت کشور ارسال و موضوع به صورت رسمی پیگیری شده است. وی با اشاره به اینکه چند استان کشور از جمله خوزستان در زمینه فرزندآوری و آمار ازدواج جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شوند، افزود: سیاست‌های افزایش جمعیت اقتضا می‌کند شهرها و استان‌هایی که عملکرد مطلوبی در حوزه فرزندآوری دارند مورد حمایت و تشویق قرار گیرند تا سایر مناطق نیز به این سمت سوق داده شوند، اما متأسفانه در برخی از این مناطق، تسهیلات فرزندآوری بدلیل منع قانونی قطع شده است. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: قطع پرداخت وام فرزندآوری در شهرهای دارای نرخ بالای جمعیت بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است، اما این موضوع با اهداف تشویقی سیاست‌های جمعیتی همخوانی ندارد و نیازمند بررسی است. پارسافخر تأکید کرد: استانداری خوزستان با جدیت در حال پیگیری این مطالبه است و تلاش می‌کند زمینه بهره‌مندی خانواده‌های واجد شرایط از تسهیلات فرزندآوری فراهم شود. وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده، این مشکل در سطح ملی برطرف شود.#وام_فرزندآوری #جمعیت
09:12 - 17 خرداد 1405
خانواده
کودک
خوزستان

1 بازنشر
11٫1k بازدید



1 پاسخ

@user17752119575217 خرداد 1405
در پاسخ به
تا حالا چقدر مطلب درباره کیفیت آموزشی مدارس در شهرستان ها نوشتید؟ اهمیتی داره؟ نه فقط می خواهید اونقدر جمعیت مثل هند و پاکستان زیاد بشه، گداها تو خیابان زیاد باشن که کشوری نخواد حمله کنه. رسیدن به امنیت را اینطوری تعریف کردید